این روزها بیشتر مشتریان علاقه دارند که وقتی به یک مزون مراجعه می‌کنند،  تمام پوشاک مورد نظر خود را یکجا و به صورت ست خرید کنند. با این کار دغدغه‌های مربوط به ست کردن شال و روسری با لباس و یا مانتو از بین می‌رود و مشتریان با رضایت کامل از مزون خارج می‌شود. اما مزون داران و یا سایر افراد چگونه باید یک شال یا روسری ست با مانتو و یا سایر پوشاک را به مشتری ارائه دهند و چه اصولی را در نظر بگیرند تا در این زمینه موفق باشند و مشتریان بیشتری به مزون خود جلب نمایند؟ برای رسیدن به این هدف ما تمامی نکات مربوط به شال و روسری و اصول ست کردن شال و روسری را در این مقاله آورده ایم تا به راحتی بتوانید مشتریان زیادی را به سمت مزون خود روانه کنید.

فروش شال و روسری ست با مانتو در مزون ها

ست کردن شال و روسری مزون

امروزه افراد وقت کمتری برای گشت و گذار در بازارها دارند به همین دلیل ترجیح می‌دهند به منظور خرید لباس به جایی مراجعه کنند که تمامی استایل مورد نظرشان را همان جا درست کنند. برای رفع این نیاز مشتریان لازم است که مزون داران به فکر ست کردن تولیدات خود باشند. برای ست کردن شال و روسری با سایر لباس‌های یک استایل، باید اصولی رعایت شود تا مشتریان بیشتری به آن جلب شوند. با رعایت اصولی که در ادامه برای شما ارائه می‌کنیم می‌توانید بهترین مدل‌ها و طرح‌های شال‌ها و یا روسری‌ها را در مزون خود به فروش برسانید و سود بیشتری به دست آورید.

اصول کلی ست کردن شال و روسری

یکی از اصول اولیه ست کردن شال یا روسری با مانتو و سایر لباس‌ها این است که از رنگ‌های مشابه استفاده کنید. مثلا اگر یک مانتوی بنفش دارید می‌توانید از رنگ هایی که به طیف رنگ بنفش نزدیک هستند، استفاده کنید تا همخوانی بیشتری داشته باشند و یا اینکه اگر احساس کردید که در مدل ست کردن شال و روسری با مانتو، رنگ‌های گرم زیادی را استفاده کرده‌اید؛ می‌توانید از طیف رنگ سرد نیز بهره ببرید تا کمی رنگ‌های گرم را خنثی کند. بر عکس اگر در مدل ست کردن شال یا روسری با مانتو، از رنگ‌های سرد زیادی استفاده کرده ‌اید؛ بهتر است که کمی از طیف رنگی گرم استفاده کنید تا استایل مورد نظرتان از یکنواختی در بیاید.

اصول ست کردن شال و روسری با مانتوهای موجود در مزون‌ها

برای مزون داران همیشه این سوال مطرح می‌شود که چه مدل شال و یا روسری را با مانتوهای مزون خود ست کنند؟ یک نکته مهم این است که ابتدا باید مدل مانتو را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر مدل مانتویی که در مزون خود دارید، سنتی و یا گشاد باشد؛ بهتر است آن را با روسری‌های کوچک ست نکنید. چون گشاد بودن مانتو با کوچک بودن روسری، همخوانی نداشته و ظاهر خوبی را درست نخواهد کرد. پس بعد از اینکه نوع مدل مانتو و نوع مدل شال یا روسری را مورد توجه قرار دادید، می‌توانید روی رنگ شال و یا روسری متناسب با آن تمرکز کنید.

 شال و روسری ست با مانتوی رنگ سفید

شال و یا روسری رنگ تیره مانند رنگ مشکی را با مانتوی رنگ سفید، ست نکنید. این تفاوت رنگ شدید، در نظر بیننده جذاب نیست و حتی باعث می‌شود مانتوی سفید رنگ مزون شما، به چشم نیاید. مدل‌های زیبا با رنگ آبی فیروزه ای، قرمز، سورمه ای، سبز و یا آلبالویی و غیره را با مانتو‌های سفید رنگ در مزون خود ست کنید. همچنین شال‌ها و یا روسری هایی که در آن‌ها رنگ سفید وجود دارد نیز برای ست کردن مانتوهای سفید رنگ در مزون شما مناسب هستند.

شال و روسری ست با مانتوی رنگ سبز

شال و یا روسری رنگ قرمز برای یک مانتوی سبز رنگ، جذابیت خاصی دارد و ترکیب رنگ زیبایی که الهام گرفته از طبیعت است را به بیننده القا می‌کند. همچنین مدل‌ها و طرح های زرد رنگ نیز با مانتوی سبز رنگ همخوانی خوبی دارند.

شال و روسری ست با مانتوی رنگ طوسی و یا خاکستری

شال و یا روسری رنگ صورتی با مانتوهای طوسی رنگ و یا خاکستری رنگ موجود در مزون شما همخوانی خوبی دارند و برای بیننده چشم نواز است.

شال و روسری ست با مانتوی رنگ بنفش

شال و یا روسری رنگ سرخابی و یا رنگ صورتی با مانتوی رنگ بنفش هارمونی خوبی دارد. همچنین نمونه هایی که ترکیبی از بنفش و سرخابی و یا ترکیبی از بنفش و صورتی هستند نیز با مانتوی بنفش رنگ، ست زیبایی خواهند شد.

شال و روسری ست با مانتوی قرمز رنگ

همانطور که قبلا نیز اشاره شد؛ رنگ سبز و قرمز با هم، ست زیبایی ایجاد می‌کنند و نظر بیننده را به خود جلب می‌نمایند. پس می‌توانید از یک شال یا روسری رنگ سبز برای مانتوی قرمز رنگ مزون خود استفاده نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که وقتی رنگ قرمز در کنار رنگ سبز بیاید؛ درخشش بیشتری پیدا خواهد کرد.

شال و روسری ست با مانتوی رنگ آبی

یک شال و یا روسری رنگ نارنجی و یا زرد با مانتوی رنگ آبی، ترکیب رنگ شادابی خواهد شد. همچنین مدل‌ها و نمونه هایی که ترکیبی از آبی و نارنجی و یا ترکیبی از آبی و زرد هستند نیز برای ست شدن با مانتوهای آبی رنگ مزون شما گزینه‌های مناسبی هستند.

شال و روسری ست با مانتوی رنگ مشکی

توصیه می‌شود که از شال و روسری‌های تیره رنگ؛ مانند: مشکی، سرمه ای، قهوه‌ای و غیره برای ست کردن با مانتوهای مشکی رنگ مزون خود استفاده نکنید. بهتر است از مدل های رنگ شاد و طرح‌های جذاب برای مانتوهای مشکی استفاده کنید. به عنوان مثال کارهای با رنگ زرشکی، لیمویی، آبی و غیره، رنگ‌های شاد و مناسبی برای مانتوهای مشکی رنگ مزون شما هستند.

چند اصطلاح تخصصی برای ست کردن شال یا روسری با مانتو برای مزون داران

ست کردن شال و روسری مزون

چند اصطلاح خاص در زمینه رنگ و مد وجود دارد:

  • اصطلاح تن رنگ

هر رنگی که با رنگ خاکستری ترکیب شود به آن تن رنگ، می‌گویند. بنابراین تن رنگ را می‌توان با رنگ خاکستری ست کرد، چون رنگ خاکستری در آن موجود است. پس یک شال تن رنگ با مانتوی به رنگ خاکستری ست خوبی خواهد شد.

  • اصطلاح سایه رنگ

اگر رنگ مشکی با بقیه رنگ‌ها ترکیب شود؛ به آن سایه رنگ، گفته می‌شود. بنابراین می‌توان اجناس رنگ سایه را با اجناس رنگ مشکی ست کرد.

  • اصطلاح تک رنگ

اگر رنگ سفید با بقیه رنگ‌ها ترکیب شود؛ به آن تک رنگ، گفته می‌شود. پس می‌توانید مانتوی به رنگ سفید را با یک مدل شال تک رنگ، ست کنید.

شال بهتر است یا روسری؟

ست کردن شال و روسری مزون

  • به طور کلی بهتر است برای مانتوهای اسپرت در مزون خود از شال استفاده نمایید تا استایل اسپرت حفظ شود. برای مانتوهای رسمی از روسری استفاده کنید تا حالت رسمی استایل حفظ شود.
  • برای مانتوهای تابستانی شال‌های رنگی، به خصوص رنگ‌های روشن را در نظر بگیرید.
  • برای مانتوهای پاییزی و یا بارانی ها، شال مناسب‌تر از روسری است. بهتر است رنگی را برای شال انتخاب کنید که با بارانی همخوانی داشته باشد، ولی بهتر است دقیقا هم رنگ با بارانی نباشد.
  • برای پالتوها بهتر است از روسری استفاده کنید. چون پالتو حالت رسمی دارد و ست کردن روسری با آن مناسب‌تر است. همچنین چون پالتوها یقه‌های زیبایی دارند؛ با وجود روسری یقه آن‌ها پوشیده نمی‌شود.

مزون داران، شال و روسری را از کجا بخرند؟

بهتر است مزون داران برای خرید شال و روسری به سراغ کارخانه شال و روسری HPS بروند تا بتوانند مدل‌ها و طرح های با کیفیت و ارزان تری را به مشتریان خود ارائه دهند. همچنین علاوه بر مناسب بودن قیمت اجناس در عمده فروشی‌ها، باید این نکته را هم در نظر داشت که در فروشگاه HPS تنوع بیشتری وجود دارد و نیازی نیست که وقت زیادی را به جستجوی شال یا روسری متناسب با مانتوهای مزون خود، صرف کنند. اکثر عمده فروشان نیز شرایط مناسبی را برای مزون داران به منظور تسویه حساب در نظر می‌گیرند. در انتخاب جنس برای مزون خود، کیفیت را هم در نظر داشته باشید. روسری و یا شال هایی که با شستشو، کیفیت خود را از دست می‌دهند و یا در اثر شستشو رنگ شان تغییر می‌کند، نظر مشتری را جلب نمی‌کنند و به عنوان یک امتیاز منفی برای کسب و کار شما در آینده به حساب می‌آیند. پس همیشه سعی کنید بهترین و به روزترین شال و روسری‌ها را با کمترین قیمت برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا مشتریان دائمی کسب و کار خود را به دست بیاورید، مشتریانی که اولین و آخرین انتخاب شان مزون شما باشد. به خاطر داشته باشید که یک مشتری راضی همیشه بهترین تبلیغ کننده برای کارهای شما خواهد بود.

بهتر است چیدمان شال و روسری در مزون به چه شکل باشد؟

در چیدمان شال و روسری در مزون خود خلاقیت داشته باشید. به خاطر داشته باشید که چینش یک محصول در فروش آن تاثیر بسزایی دارد. چیدمان زیبای مدل‌ها و اجناس موجود در فروشگاه یا مزون باعث جلب توجه مشتری می‌شود و در نهایت به خرید منجر خواهد شد. علاوه بر این اگر نحوه چیدمان شال و روسری را به صورتی در نظر بگیرید که با هر دسته از محصولات مزون شما به صورت ست باشد، مشتری در انتخاب خود جهت‌دهی می‌شود و از سردرگمی در می‌آید. همین امر باعث می‌شود که انتخاب بهتری داشته باشد و در نتیجه از مزون شما با رضایت خاطر بیشتری خرید کند. به عنوان مثال بهتر است شال و یا روسری و مانتو و سایر لباس‌های مورد نیاز را به صورت ست چیدمان کنید.

به کارگیری سلیقه مشتری برای ست کردن شال و روسری در مزون

همیشه خودتان را جای مشتری بگذارید تا بهتر متوجه شوید که چه چیزی برای ست کردن کارهای موجود در فروشگاه یا مزون شما مناسب است. به عنوان مثال وقتی یک مشتری وارد می‌شود چه چیزی نظر او را جلب خواهد کرد؟ مشتری‌ها چه نوع طرح هایی را بیشتر می‌پسندند؟ مد سال چه چیزی است؟ آیا در مد سال رنگ‌های روشن بیشتر طرفدار دارند یا رنگ‌های تیره؟ چه نوع چیدمانی باعث می‌شود مشتری راحت تر خرید کند و به شال یا روسری مورد نظر خود دست یابد؟

این‌ها سوالاتی هستند که پیدا کردن پاسخ آن‌ها به فروش بیشتر و آسان‌تر شال یا روسری و سایر اجناس موجود در مزون، کمک ویژه‌ای می‌کند.

روسری یا شال ساده بهتر است یا طرحدار؟

ست کردن شال و روسری مزون

اگر مانتوی ساده‌ای را در مزون خود دارید و می‌خواهید آن را ست کنید، بهتر است آن را با یک شال یا یک روسری طرحدار ست کنید. با این کار، سادگی مانتو خنثی می‌شود و به استایل مورد نظر خود آب و رنگ بیشتری می‌بخشید. توصیه می‌شود از طرح‌ها و نقوش ریزتر استفاده کنید تا استایل مورد نظرتان زیباتر دیده شود. در عوض برای مانتوهای مدل دار و طرح دار بهتر است که از شال و روسری‌های ساده استفاده کنید تا مدل مانتو بیشتر به چشم بیاید. اگر مانتوی مورد نظر شما رسمی و یا اداری است، بهتر است که از شال و روسری ساده استفاده کنید.

روسری و شال مناسب فصل برای تولیدات مزون

یک نکته مهم دیگر این است که حتما فصل را مد نظر داشته باشید. به هیچ وجه برای لباس‌های زمستانی از ست روسری و یا شال‌های تابستانی، خنک و یا حریر استفاده نکنید. همچنین برای فصل تابستان از ست کردن شال یا روسری‌های ضخیم و یا سنگین با سایر لباس‌ها پرهیز کنید. اگر در موقع ست کردن اجناس، فصل را مد نظر قرار ندهید؛ مشتریان بدون توجه به مدل یا طرح جنس شما، آن را نادیده می گیرند و از آن گذر می کنند. این مسئله به این خاطر است که شما نیاز اولیه افراد برای پوشش، که در واقع حفاظت در برابر سرما یا گرما در فصول مختلف سال است را در نظر نگرفته اید. بنابراین مشتری نیز به زیبا بودن مدل یا جذاب بودن طرح اجناس شما توجه نخواهد کرد و به سادگی از آن‌ها رد خواهد شد.

در انتها توصیه می‌شود برای ست کردن شال و روسری با سایر کارهای مزون، شجاعت خود را نشان دهید. با رنگ‌ها بازی کنید و مطمئن باشید که بازخوردهای خوبی از سمت مشتریان خود دریافت خواهید کرد. در نتیجه فروش بیشتر و بهتری در کسب و کار خود خواهید داشت. برای ست کردن شال و روسری سعی کنید خلاقیت به خرج دهید، تا رونق بیشتری به مزون خود ببخشید.