شال و روسری از مهمترین اکسسوری های خانم ها محسوب می شوند به همین دلیل است که نحوه نگهداری و مراقبت از آن ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. مراقبت صحیح از شال و روسری طول عمر این اکسسوری ها را افزایش می دهد. مواردی از جمله نحوه شستشو آن برای از بین بردن لکه های موجود روی آن، نحوه اتو کردن و آویزان کردن شال و روسری از جمله نکاتی است که در مبحث مراقبت از شال و روسری قرار می گیرد. در ادامه راهنمای مراقبت از شال و روسری را برای شما آورده ایم.

راهنمای مراقبت از شال و روسری

یکی از مواردی که هنگام خرید شال و روسری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است ماندگاری یک محصول می باشد. زمانی که برای خرید شال و روسری هزینه زیادی پرداخت شده باشد نحوه مراقبت از آن ها مورد توجه قرار می گیرد. شال و روسری امروزه از اکسسوری های مهم محسوب می شوند و اکثر خانم ها ترجیح می دهند شال و روسری را خریداری نمایند که بتوان مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کرد.

بخش مهمی از ماندگاری و حفظ کیفیت جنس پارچه و نوع چاپ آن وابسته می باشد در صورتی که بخش دیگر آن به نحوه نگهداری فرد از شال و روسری و چگونگی شستن آن ها وابسته می باشد. در صورتی که از آن دسته از خانم های خوش پوش هستید که به خرید شال و روسری خود اهمیت می دهید توصیه می کنیم تا پایان با مطالعه راهنمای مراقبت از شال و روسری ما را همراهی کنید.

یکی از نکات مهم که در راهنمای مراقبت از شال و روسری به آن توجه شده است مراقبت از آن ها به گونه ای است که چروک نشوند برای این منظور می توان آن ها را از چوب لباسی که به آویزان کردن شال و روسری اختصاص دارد آویزان کرد. چوب لباسی های چند پله مخصوص این کار هستند.

روسری ها را با چه آبی باید شست؟

یکی از موارد مهم در راهنمای مراقبت از شال و روسری انتخاب آب مناسب برای شستشوی آن هاست. همواره توصیه می شود روسری ها از جنس مختلف را با آب گرم شستشو دهید و برای شستن آن ها از مواد شوینده ملایم و نرم کننده استفاده نمایید. در صورتی که روی شال و روسری شما لکه وجود داشته باشد باید از جوش شیرین برای رفع آن ها استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید برای خشک شدن شال و روسری خود از خشک کن استفاده کنید بهتر است از دور کند آن برای مدت زمان کوتاه استفاده نمایید.

راهنمای مراقبت از شال و روسری و نحوه شستشو روسری

در روسری های ابریشمی الیاف و رنگ از حساسیت بالایی برخوردار می باشند از این رو برای شستشوی آن ها بهتر است دقت نمایید. از انداختن روسری های ابریشمی در ماشین لباسشویی به شدت پرهیز نمایید. در راهنمای مراقبت از شال و روسری آمده است که برای شستن روسری ابریشمی باید از لگن آب گرم استفاده شود. همچنین توصیه می شود برای شستشوی این نوع روسری پودر شست و شو را در آب گرم حل کنید. در مرحله بعد روسری ها را به آرامی و بدون این که چنگ بزنید باید در این آب شسته و آن ها را آبکشی کنید. در مرحله آبکشی روسری ابریشمی نباید آن ها چلاند و یا آب آن ها را گرفت زیرا این کار با گذشت زمان باعث می شود الیاف ابریشمی کش بیایند و در نهایت حالت روسری از دست خواهد رفت. برای خشک کردن آن نیز بهتر است از دو حوله استفاده کرده و روسری را بین آن ها قرار دهید. پس از این که آب اضافه آن ها گرفته شد باید روسری را روی سطح صاف پهن کرد.

راهنمای مراقبت از شال و روسری و نحوه اتو کردن شال و روسری

در راهنمای مراقبت از شال و روسری آمده است که برای اتو کردن آن ها باید به طریق زیر عمل کنید:

در صورتی که جنس شال و روسری شما کاملا حساس است باید از کمترین دمای اتو استفاده کنید. همچنین باید سعی کنید تا با سطح اتو به صورت غیر مستقیم در تماس باشد. قبل از این که کار اتوکشی شال و روسری شما آغاز شود باید روی آن پارچه ای قرار دهید تا از آسیب دیدن الیاف پارچه تا حد قابل توجهی جلوگیری شود. این روش اتوکشی شال و روسری باعث می شود روی روسری یا شال اثری از اتو باقی نماند.

راهنمای مراقبت از شال و روسری و روش افزایش طول عمر روسری و شال

جهت افزایش طول عمر شال و روسری باید راهنمای مراقبت از شال و روسری مطالعه شود و نکات آن به خوبی رعایت شوند. همانطور که می دانید یکی از ضروری ترین پوشاک خانم های ایرانی شال و روسری است و این اکسسوری در طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلف در بازار موجود هستند. هنگام خرید شال و روسری بهتر است رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. ساتن و ابریشم از رسمی ترین نوع روسری شناخته می شود. یک روسری ساتن طرح دار برای رعایت حجاب گزینه مناسبی به نظر می رسد.

در صورتی که از آن دسته از بانوان هستید که خرید شال و روسری برای شما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است بهتر است راهنمای مراقبت از شال و روسری را مطالعه نمایید تا از روش نگهداری آن ها اطلاعات کافی بدست آورید. روسری هایی از جنس ساتن و ابریشم به عنوان محبوب ترین پوشش برای خانم ها شناخته می شود از این رو کیفیت آن ها باید مورد توجه قرار گیرد. به طورکلی می توان گفت مراقبت از شال و روسری از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و به مراقبت ویژه نیاز دارد تا بتوان عمر آن ها را افزایش داد.

راهنمای مراقبت از شال و روسری: نحوه لکه گیری آن ها

یکی از زیباترین و بهترین الیاف ها برای تولید پارچه ابریشم می باشد و روسری های ابریشمی با وجود قیمت بالا در بین خانم از محبوبیت قابل توجهی برخوردار می باشند. در صورت مراقبت صحیح از روسری و شال ابریشمی دوام و ماندگاری آن ها افزایش خواهد یافت. اکثر افراد با اصول مراقبت از ابریشم و نحوه شستشوی صحیح و لکه گیری آن اطلاعاتی در دسترس ندارند از این رو روسری و شال ابریشمی گران قیمت آن ها به راحتی آسیب خواهد دید.

ابتدا بهتر است رنگ پس دادن روسری یا شال ابریشمی خود را مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از یک دستمال سفید تمیز و مرطوب می توان این مورد را بررسی کرد، پارچه تمیز را روی شال و روسری بمالید در صورت رنگی شدن دستمال شال و روسری شما رنگ پس خواهد داد از این رو بهتر است آن را خشکشویی نمایید. شال و روسری شما ممکن است با شستن رنگ خود را از دست بدهد و بور شود.

از استفاده از آب داغ برای شستن روسری و شال ابریشمی به شدت پرهیز کنید زیرا آب داغ باعث می شود روسری ابریشمی به اصطلاح آب رفته و کوچک شود. همچنین از شستشوی روسری و شال خود با استفاده از شوینده ها و پاک کننده های قوی مثل سفید کننده خودداری نمایید زیرا این مواد باعث آسیب دیدن الیاف پارچه می شوند.

برای از بین بردن لکه به صورت کامل بهتر است به سرعت عمل کنید و لکه ایجاد شده روی روسری یا شال خود را پاک کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. در صورت خشک شدن لکه کار شما دشوارتر خواهد شد. در مرحله نخست بهتر است تا حد امکان لکه ایجاد شده را با استفاده از دستمال کاغذی تمیز کنید و لکه را پاک یا محو کنید. سپس چند قطره آبلیمو و یا سرکه را با آب ترکیب کرده و برای روسری های ابریشمی خود یک لکه بر خانگی ایجاد نمایید. برای کسب اطمینان از این موضوع که این ترکیب به روسری شما آسیب نمی زند بهتر است ابتدا چند قطره از آن را روی قسمت کوچکی از روسری یا شال خود امتحان نمایید.

در راهنمای مراقبت از شال و روسری آمده است که برای شستن آن ها باید به برچسب موجود روی آن ها دقت کرد. در صورتی که راهکارهای از بین بردن لکه ایجاد شده روی روسری را بدانید در صورتی که به دلیل استفاده از رژلب، قهوه و خودکار روی روسری یا شال شما لکه ایجاد شد دیگر نگران نخواهید بود.

راهنمای مراقبت از شال و روسری و نکات مهم برای شستشوی آن ها

امکان لکه شدن گوشه های روسری که زیر گردن شما گره زده شده اند هنگام صرف غذا در رستوران یا هنگامی که روسری روی سر شما قرار دارد وجود دارد، در این شرایط توصیه می شود آن بخش از روسری خود را در دستشویی یا حمام با استفاده از آب ولرم و شامپو لباس که عطری نباشد بین دو دست خود ماساژ دهید و بلافاصله آن را آبکشی نمایید. آب روسری را با استفاده از فشار ملایم بگیرید و در بیرون از منزل و در مکانی صاف آن را آویزان کنید تا روسری و شال شما چروک نشود.

در صورتی که احساس کردید روسری شما به صورت کامل خشک شده است و آبی از آن نچکید بهتر است به آرامی و بدون این که پارچه آن کشیده شود روسری خود را اتو کنید. بهتر است هنگامی که روسری شما کمی رطوبت دارد نسبت به اتوکشی آن اقدام نمایید. هنگامی که روسری ابریشمی شما به صورت کامل خشک شده باشد اتوکشی و صاف کردن آن ها حتی با استفاده از اتو بخار نیز دشوار خواهد شد.

در صورتی که این گونه روسری ابریشمی خود را اتوکشی کنید همیشه تمیز و نو باقی خواهد ماند. در مرحله نهایی روسری یا شال خود را از طول آن سه تا زده و آویزان کنید. ابریشم نیز باید همانند ساتن در ظروف آب به صورت جداگانه شسته شوند. برای خشک کردن روسری باید آن را روی سطح صاف قرار داده تا خشک شود.

مشکلات مراقبت از شال و روسری و راهکارهای آن در راهنمای کامل مراقبت از شال و روسری

یکی از مشکلاتی که در راهنمای مراقبت از سال و روسری به آن اشاره شده است خط یا چین خوردن روسری و شال می باشد. در صورتی که برای ساماندهی کردن شال و روسری خود روش مناسبی نداشته باشید با این مشکل مواجه خواهید شد. در این شرایط به طور مداوم به اتوکشی شال و روسری خود نیاز خواهید داشت. اتوکشی مداوم روسری و شال به بافت پارچه آن آسیب خواهد زد. برای چیدمان روسری و شال خود می توانید به راهنمای مراقبت از شال و روسری مراجعه کرده و راهکارهای آن را اجرایی کنید. در صورتی که فروشنده شال یا روسری هستید و قصد دارید با خرید روسری و شال به صورت عمده دکوراسیون فروشگاه خود را تغییر دهید و برای منظم کردن آن ها به دنبال راهی خلاقانه هستید و دوست دارید به آن ها دسترسی راحتی داشته باشید. می توانید این نکات مهم که در راهنمای مراقبت از شال و روسری آمده است را رعایت نمایید.

  • ساماندهی کردن شال و روسری به صورت خطی یا طنابی
  • استفاده از آویز حلق
  • استفاده از آویز نردبانی
  • لوله کردن شال یا روسری
  • تا کردن آن ها
  • استفاده از میله حوله دیواری
  • استفاده از حلقه های کوچک
  • استفاده از چوب لباسی
  • استفاده از میز کنسول
  • استفاده از سینی شیشه ای
  • استفاده از آویز حفره دار
  • استفاده از آویز شیشه ای

بهتر است راهنمای کامل مراقبت از شال و روسری را بدانید و آن را به مشتریان خود انتقال دهید.