شال و روسری یکی از اقسام متنوع پوشاکی است که در سال‌ های متوالی توسط خانم‌ ها استفاده می شده است. این اکسسوری جذاب که در سال ‌های اخیر به جزئی جدا نشدنی از استایل و پوشش خانم ‌ها تبدیل شده، می تواند سلایق و علایق هر فرد را بروز داده و به نوعی، نماد شخصیت آن فرد باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه شود، انتخاب نوع شال با توجه به طرح و رنگ استفاده شده در آن است.

اما چند سوالی که در اینجا شاید برای شما پیش بیاید این است که طرح و رنگ شال تا چه میزان بر روی استایل و پوشش تاثیر گذار است؟ و یا اینکه چه طرح هایی و از چه برند هایی سبب می‌شود پوششی خاص داشته باشیم؟ انتخاب شال با طرح ایرانی خوب است یا خیر؟ و یا حتی در بعضی مواقع این سوال برای فروشندگان نیز به وجود می آید که انتخاب شالی با طرح ایرانی تا چه میزان در فروش شما تاثیر گذار است و آیا با استقبال از طرف مردم مواجه می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم تا پاسخ تمامی سوالات شما را به صورت کامل شرح دهیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

انواع مدل شال و روسری

بیایید قبل از صحبت در رابطه با شال و روسری ایرانی و تاثیر آن بر استایل، درباره انواع این پوشش خاص صحبت کنیم. شال روسری با انطباق پذیری بالایی که در دنیای مد دارد به سادگی می تواند یک پوشش ساده را به یکی از حرفه ‌ای‌ ترین استایل ‌ها تبدیل کند. انواع مختلف شال روسری تاثیرات متفاوتی بر استایل خانم‌ ها می گذارد.

شال و روسری ایرانی

با نگاهی به گذشته می توان گفت سرپوش‌ های استفاده شده در طول تاریخ به ۳ دسته کلی شال، روسری و لچک تقسیم می‌شود که از این میان، لچک از کاربرد کمتری نسبت به سایر برخوردار است. در واقع می توان گفت شال و روسری جزئی از سرپوش‌ها بوده، در صورتی که به علت شباهت بیشتر لچک به هدبند این نوع پوشش در دسته بندی اکسسوری قرار می گیرد. در این میان میزان استفاده از این نوع پوشش در میان خانم‌ها متفاوت بوده و با توجه به نوع پوشش آن‌ها انتخاب می‌شود.

دسته بندی دیگری که می توان برای شال و روسری در نظر گرفت،  به محل و نوع مکانی که می خواهید بروید بستگی دارد و به دسته مجلسی، کژوال و اسپورت تقسیم می‌شود که از بین این ۳ مورد نیز شال و روسری هایی که بصورت روزمره و کژوال مورد استفاده قرار می گیرند با استقبال بیشتری از طرف خانم‌های ایرانی همراه هستند و میزان فروش بیشتری نیز دارند. چراکه راحتی بیشتری را در محل کار و یا هر مکان دیگری را برای آنان به ارمغان می آورند. اما نباید دسته بندی مجلسی را نیز فراموش کنید چرا که این دسته بندی نیز سهم خود از فروش را در بازار دارد که میزان قابل قبولی نیز هست.

باید‌ها و نباید‌های انتخاب طرح شال و چرا طرح ایرانی؟

همه ساله طرح‌ های جدید بر روی این سرپوش‌ های جذاب و خاص نقش می بندند که هر کدام به نوبه خود طیف خاصی از سلایق را دربر می گیرد اگر به عنوان یک فروشنده در حال مطالعه این مقاله هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا آنجایی که می توانید از طرح‌های مختلف و خاص در مغازه خود استفاده کنید، چراکه با این کار می توانید نظر عده بیشتری از مخاطبان را به خود جلب کنید و فروش خود را افزایش دهید.

 نکته مهم این است که طرح‌ های ایرانی را فراموش نکنید. عده زیادی این تفکر را دارند که طرح‌ های ایرانی با استقبال از طرف مخاطبان همراه نمی ‌شود. این در حالی است که آن ‌ها حتی فرصت عرضه اندام به طرح هایی ایرانی را نداده اند. بهتر است قبل از تصمیم گیری در رابطه با این موضوع ادامه این مطلب را بخوانید تا هر چه بیشتر با این طرح‌های جذاب آشنا شوید.

شال و روسری ایرانی

این سوال ذهن عده زیادی را به خود مشغول کرده است خرید و استفاده از طرح‌های ایرانی سبب افزایش فروش می‌شود یا خیر؟ بهتر است قبل از صحبت در رابطه با تاثیر طرح ‌های ایرانی در افزایش و یا کاهش فروش با این نقش و نگار‌های زیبا بیشتر آشنا شویم.

در اکثر مواقع هنگامی که از طرح‌های ایرانی صحبت به میان می آید منظورمان طرح هایی است که المان هایی از گذشته ی اصیل ایرانمان را دارا باشد. نماد هایی مانند فرهنگ و هنر ایران که می تواند روی انواع مختلف پوشش ‌ها نقش بسته و جلوه زیبایی به آن دهد. از جمله این طرح ‌ها و نشانه ها می توان به مواردی همچون شال و روسری سنتی با طرح ‌های کاشی، اسلیمی، فرش و گلیم، نقاشی ایرانی (مینیاتور)، قلمکار اصفهان، گلدار ترکمن، کردی، پولک دار شمال، بته جقه و ترمه یزد اشاره کرد. هر کدام از طرح‌های گفته شده از جنبه ‌ای خاص زیبا و منحصر به فرد بوده و چشم هر بیننده ‌ای را به خود جلب می کند. بیایید کمی بیشتر با طرح‌ های ایرانی که بیشتر مورد استقبال عموم قرار گرفته اند آشنا شویم.

  • شال با طرح کاشی

لباس هایی با طرح کاشی از جمله پوشش ‌های زیبایی هستند که در طی سالیان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند. به جرأت می توان گفت این طرح یکی از خاص‌ترین و زیباترین نقش و نگار‌های موجود در بازار می باشد. نکته جالب این است که از این طرح فقط در شال و روسری استفاده نشده بلکه مانتوهایی با‌این طرح نیز به بازار عرضه شده و مورد توجه عده ی زیادی از مخاطبین قرار گرفته است.

  • شال با طرح‌های اسلیمی

یکی از طرح هایی که مورد استقبال عده زیادی از مخاطبان قرار گرفته است طرح‌های اسلیمی می باشد. این طرح‌ها با داشتن نقش و نگاری زیبا جلوه ‌ای منحصر به فرد به استایل فرد مورد نظر داده و از طرفی به علت زیبایی که دارد می توان بصورت روزمره از آن استفاده کرد.

شال و روسری ایرانی

  • کردی

لباس‌ های کردی از جمله زیباترین لباس‌ های محلی ایران محسوب می شوند. این لباس جلوه‌ای زیبا و تمام عیار از ایران ما بوده و نقش و نگاری خاص دارند. حال، عده‌ای از طراحان حرفه‌ای شال و روسری با الهام از این لباس زیبا و منحصر به فرد شالی را طراحی و روانه بازار کرده اند. در رابطه با زیبایی و خاص بودن این شال هرچه سخن بگوییم کافی نیست. ما به همین مقدار اکتفا می کنیم که در روزهای ابتدایی که شال روانه بازار شده بود با استقبال چشمگیر مخاطبان همراه بوده و از فروش فوق العاده‌ای بهره برده است.

  • شال با طرح‌های نقاشی ایرانی

از دیگر طرح هایی که با استقبال بالایی از طرف مخاطبان رو به رو شده، شال هایی با نقاشی ایرانی است. این نقش و نگار زیبا یادآور گذشته غنی ایران بوده و از طرفی زیبایی خاص و چشم نوازی داشته و به سبب راحتی که در ست شدن با سایر لباس‌ها دارد به انتخاب عده ی زیادی از خانم ‌های ایرانی تبدیل گشته اند.

  • بته جقه

بته جقه یکی از طرح هایی است که المان ‌های ایران اصیل را در خود داراست. این طرح با زیبایی منحصر به فردی که دارد به راحتی به انتخاب خریداران بدل گشته و به استایل و پوشش آنان زیبایی و جلوه خاصی می دهد. از طرفی با توجه به نقش و نگاری که بر روی آنها است می توان از این نوع شال ‌ها در مکان‌ های مختلف و حتی مهمانی‌ها استفاده کرد.

طرح‌های جدید

جدای از طرح هایی که از سال‌های گذشته مورد استقبال مخاطبان بوده و از فروش خوبی برخوردار هستند طرح هایی جدید نیز به بازار عرضه شده اند که با توجه به عمر کوتاهی که از عرضه آن‌ها می گذرد، از استقبال خوبی برخوردار بوده و باعث تعجب فروشندگان شده اند.

 نمونه این طرح‌ها می توان به شال هایی با نوشته‌های ایرانی و با فونت نستعلیق و یا شال هایی که بعضی از کلمات به صورت بزرگ بر روی آن‌ها حک شده اند اشاره کرد. این دسته از شال‌ها بیشتر مورد توجه نسل جوان جامعه قرار گرفته و به انتخاب اول عده زیادی از آن‌ها تبدیل شده است. به طوری که با نگاه در اطراف خود می توانید حداقل یک نفر را با این نوع از پوشش ببینید.

این طرح در کنار سادگی که دارد به شدت شیک بوده و جلوه زیبایی به پوشش شما می دهد. از طرفی همانطور که اشاره کردیم عده ‌ای از طراحان پای خود را فراتر گذاشته و طرح روی شال را ساده‌تر از قبل کرده اند و تنها یک کلمه بر روی آن‌ها نقش بسته و تعجب برانگیز این است که این نوع از طراحی نیز با استقبال بالایی روبرو شده است.

رنگ سال و شال‌های تولید شده با این رنگ

همانطور که می دانید کمپانی پنتون همه ساله یک رنگ را به عنوان رنگ سال جدید میلادی انتخاب می کند. امسال نیز بر طبق رویه قبلی این کمپانی رنگ آبی کلاسیک و یا Classic Blue را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد. این رنگ که شباهتی نیز به رنگ‌های لاجوردی و آبی سلطنتی دارد، در اکثر پوشش‌های جدید از جمله شال و روسری مورد استفاده قرار گرفته و کمپانی‌های بزرگ تولید کنند لباس برای لباس هایی که در سال جدید به بازار عرضه می کنند از تمی با رنگ آبی کلاسیک استفاده کرده اند.

شال هایی با این رنگ بیشتر مورد توجه نسل جوان و کسانی که در جریان تغییرات رنگ سال هستند قرار گرفته است. به همین جهت در هر مغازه‌ای وجود شال هایی با رنگ پس زمینه آبی کلاسیک یکی از الزامات محسوب می‌شود. از طرفی عده‌ای از مخاطبان نیز به علت راحت‌تر ست شدن این رنگ با سایر رنگ‌ها به سمت استفاده از پوشش هایی با رنگ آبی رفته اند.

 همچنین از نکات قابل توجه رنگ امسال این است که این رنگ فقط برای مجالس مهمانی و یا مکان‌های خاص نیست و این امکان وجود دارد که مخاطبان لباس هایی با این رنگ را در اکثر مکان‌ها و حتی برای انجام کارهای روزمره خود انتخاب کنند.

شال و روسری ایرانی

همانطور که اشاره کردیم شال و روسری جزء جدانشدنی پوشش خانم‌ها است. این پوشش خاص با طرح‌ها و نقش و نگار هایی که دارد می توان هر پوشش را خاص و زیبا کرده و در ترکیب با سایر لباس‌ ها نقش مهم را ایفا می کند. تمامی نکات گفته شده فقط یک قسمت از این ماجرای مهم است، چرا که در سال‌های اخیر با پیشرفت ‌های متعددی که در صنعت شال و روسری صورت گرفته است طرح‌های جدید و جذابی روانه بازار شده است.

 از طرفی طراحان داخلی با تکیه بر تجربه بالای خود و استفاده از تکنیک‌ های روز دنیا و الهام گرفتن از گذشته ایران باشکوه طرح هایی متناسب با فرهنگ و سلایق خانم‌های ایرانی را ایجاد کرده و توانسته اند جای خود را در بازار‌های ایران به خوبی پیدا کنند.

 همچنین استفاده از مواد اولیه با کیفیت از طرف تولید کنندگان شال و روسری سبب به وجود آمدن اجناسی مرغوب و با کیفیت جهانی شده که نظر هر مخاطبی را به راحتی به خود جلب می کند. از همین رو عده ی زیادی از فروشندگان به سبب استقبال خوب مخاطبان شال‌ های تولید شده در داخل را برای فروش به مشتریان خود پیشنهاد می کنند.

نکته دیگر که بیان آن خالی از لطف نیس این است که قیمت اجناسی که در داخل ایران تولید می شوند نسبت به لباس هایی که از خارج وارد می شوند به صورت قابل توجهی کمتر بوده و در عین حال همان کیفیت و حتی کیفیتی بالاتر را برای مخاطبان به ارمغان آورده است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را هرچه بیشتر از قبل با طرح ‌های ایرانی و شال هایی که سنبلی از ایران هستند، آشنا کنیم و انواع مختلف آن را برای شما خواننده گرامی بازگو کردیم از طرفی استفاده از رنگ سال در طرح‌های جدید و مخاطبان این طرح‌ها را به شما معرفی نمودیم امید داریم پس از خواندن این مقاله اطلاعات خوب و کافی در رابطه با انواع مختلف شال و طرح‌های آن کسب کرده باشید.