شالگردن یکی از آیتم های جذاب برای استایل مناسب در فصول سرد سال می باشد. در صورتی که نکات استفاده از شالگردن را بدانید می توانید جذابیت استایل خود را چند برابر کنید. در گذشته از این اکسسوری تنها برای گرم شدن استفاده می شد اما طراحان استایل امروزه توجه ویژه ای به زیبایی رنگ و بافت آن کرده اند تا به راحتی جذابیت استایل شما تضمین شود. در ادامه نکات مهم استفاده از شالگردن را برای شما آورده ایم. با رعایت آن ها می توانید یک شالگردن زیبا برای خود انتخاب کرده و استایل فوق العاده جذاب و شیک داشته باشید.

نکات استفاده از شالگردن

همانطور که گفتیم در گذشته شالگردن تنها برای گرم شدن مورد استفاده قرار می گرفت و به بافت و طرح آن توجه نمی شده است اما امروزه شالگردن ها در بافت ها و رنگ بندی های مختلف و متنوع در بازار موجود هستند به طوری که شالگردن امروزه بخش مهمی از صنعت پوشاک را به خود اختصاص داده است. به طوری که امروزه زیبایی آن ها به عنوان دغدغه اصلی مطرح می باشد و گرم نگاه داشتن آن دیگر مورد بحث نیست.

در صورتی که در رابطه با انتخاب و خرید یک شالگردن زیبا شک دارید بهتر است این نکته را بدانید که استفاده از یک شالگردن با بافت زیبا و شیک با رنگ بندی مناسب و هماهنگ با دیگر آیتم های استایل شما در جذابیت شما تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین باعث می شود در فصول سرد سال گرم بمانید. از این رو بهتر است در رابطه با خرید شالگردن تردید نداشته باشید و سعی کنید یک شالگردن زیبا و هماهنگ با استایل خود انتخاب نمایید.

در صورتی که فروشنده شالگردن هستید و به فکر جذب مشتری هستید بهتر است با نکات استفاده از شالگردن آشنایی داشته باشید و آن ها را به مشتریان خود انتقال دهید تا بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند تا از این رو به یکی از مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.

هنگام استفاده از شالگردن چه نکاتی باید در نظر گرفته شوند؟

در رابطه با نکات استفاده از شالگردن باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این مبحث شامل نکات مهمی که هنگام خرید آن باید رعایت شوند و نحوه بستن شالگردن می باشد که رعایت این نکات در انتخاب یک شالگردن مناسب به شما کمک خواهد کرد و همچنین باعث می شود زیبایی استایل شما چندین برابر شود. در ابتدا نکات استفاده از شالگردن و نکاتی که هنگام انتخاب یک شالگردن باید رعایت شوند را برای شما آورده ایم.

نکات مهم استفاده از شالگردن: اندازه شالگردن

مهمترین مورد در رابطه با نکات استفاده از شالگردن این است که اندازه آن باید برای شما مناسب باشد. برخی از شالگردن ها کوتاه هستند و می توان آن ها را زیر یقه کت مورد استفاده قرار داد و برخی نیز بلند و دارای عرض زیاد هستند که می توان از آن ها در کنار پالتو و بارانی به صورت آویزان استفاده کرد. نکاتی که در رابطه با اندازه شالگردن باید در نظر گرفته شوند قد کوتاه یا بلند بودن فرد می باشد. در صورتی که شالگردن را دور گردن خود می پیچید بهتر است اندازه آن از زانوهای شما بلندتر نباشد.

جنس شالگردن

یکی دیگر از نکات استفاده از شالگردن انتخاب جنس آن مناسب با موقعیت و لباس هایی که می خواهید شالگردن خود را با آن ست کنید می باشد. جنس شالگردن از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشد از این رو برای خرید یک شالگردن باید بودجه خود را تعیین کنید. جنس یک شالگردن ممکن است الیاف پشمی، کشمیر، موی خرگوش، کتان، ابریشم، الیاف مصنوعی و یا ترکیبی باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به پیاده روی در روزهای سرد سال علاقه دارید بهتر است شالگردن را انتخاب نمایید که در گرم نگاه داشتن شما موثر باشد. در این صورت می توانید یک شالگردن از جنس الیاف پشمی و کشمیری انتخاب نمایید. یک شالگردن از جنس کشمیر را می توان با رنگ های مختلف ست کرد.

رنگ شالگردن

در صورتی که تمایل دارید شالگردن شما توی چشم باشد بهتر است رنگ آن را هماهنگ با رنگ استایل خود انتخاب نکنید. علاوه بر نقش حفاظتی شالگردن از آن برای زیباسازی نمای ظاهری نیز استفاده می شود. پس بهتر است در رنگ های استایل مخفی نشود. بهتر است رنگ مکمل و یا متضاد با استایل خود را برای شالگردن تان انتخاب نمایید. در صورتی که در ست کردن رنگ وسواس زیادی به خرج می دهید بهتر است رنگ شالگردن را نسبت به پوشش های دیگر تیره تر یا روشن تر انتخاب نمایید.

از دیگر نکات استفاده از شالگردن ست کردن رنگ آن با دیگر اکسسوری های همراه با آن در استایل شما می باشد. پس از این که بافت و اندازه مناسب شالگردن خود را انتخاب نمودید بهتر است به رنگ آن توجه کنید. شما می توانید یک شالگردن با رنگ های خنثی همچون طوسی یا سرمه ای انتخاب کنید تا بتوان آن را به راحتی با بسیاری از استایل ها ست کرد. شما همچنین می توانید با در نظر گرفتن رنگ بندی استایل خود رنگ شالگردن خود را انتخاب نمایید. بهتر است به مشتریان خود توصیه کنید یک رنگ شالگردن را انتخاب کنند که با کت یا پالتو آن ها هماهنگی داشته باشد. در صورتی که پالتو شما دارای طرح های مختلف است بهتر است یک شالگردن ساده یا بدون طرح انتخاب نمایید.

طرح شالگردن

بهتر است هرگز از لباس های یک رنگ و یک طرح استفاده نکنید و سعی کنید به طور مثال پالتو یا کت شما با شلوار و شالگردن خود را از طرح و رنگ مختلف انتخاب نمایید. از پوشیدن شالگردن طرح دار با کت طرح دار به شدت پرهیز کنید. به مشتریان خود پیشنهاد دهید تا شال طرح دار خود را با پالتویی ساده ست کنند. همچنین می توانند با یک پالتو طرح دار یک شال ساده استفاده کنند تا شالگردن آن ها با استایل شان محو نشود.

نکات استفاده از شالگردن در رابطه با نحوه بستن آن

انتخاب یک شالگردن با رنگ مناسب با استایل شما و باکلاس باعث می شود شخصیت شما کاریزماتیک به نظر برسد. در صورتی که دوست دارید در فصول سرد سال نیز خوشتیپ به نظر برسید می توانید به روش های مدرن از شالگردن خود استفاده کرده و آن را به صورت زیبا ببندید. به طورکلی می توان گفت یک شالگردن برای گرم نگاه داشتن شما در فصل زمستان دارای جنبه کاربردی می باشد. اما استفاده از آن در فصل پاییز جنبه استفاده از یک اکسسوری را دارد.

در صورتی که نکات استفاده از شالگردن را رعایت کرده و آن را به روشی ساده و باکلاس به دور گردن خود ببندید استایل شما فوق العاده شیک به نظر خواهد رسید. شما می توانید یک شالگردن با اندازه متوسط را انتخاب کرده و آن را دور گردن خود گره بزنید سپس ادامه آن را می توان داخل پالتو، کت و یا ژاکت قرار داد. برای جذابیت بیشتر می توانید شال را داخل کت یا پالتو پنهان نکرده و آن را روی کت خود قرار دهید در این صورت می توانید چشم های دیگران را به سوی خود جذب نمایید.

درست است که اولین هدف از استفاده از شالگردن گرمای آن می باشد اما بهتر است از محکم و تنگ بستن آن تا حد امکان خودداری نمایید. تنگ و محکم بستن شالگردن علاوه بر این که باعث می شود احساس راحتی نداشته باشید نمای استایل شما را نیز خراب خواهد کرد. تا حدی شالگردن را دور گردن خود بپیچید که برای لمس گردن خود نیاز نداشته باشید تا انگشت خود را به زور از میان شالگردن و گردن خود عبور دهید.

شالگردن با توجه به سلیقه فرد ممکن است به شکل خاصی پوشیده شود. برخی از افراد آن را گره می زنند و برخی نیز ترجیح می دهند آن را باز بگذارند. همچنین برخی از افراد شالگردن را دور گردن خود می پیچند. این نکته از نکات استفاده از شالگردن نیز بهتر است با کمی دقت و توجه انجام شود. در صورتی که از شالگردن خود در محیطی رسمی و اداری استفاده می کنید بهتر است یک سمت آن را روی سمت دیگر به صورت آویزان رها کنید. در صورت استفاده از شالگردن در محیط های عمومی نیز می توان آن را جلوی گردن با استفاده از یک گره آزاد به یکدیگر وصل نمایید. در نهایت برای استفاده از شالگردن در محیط هایی همچون کافی شاپ می توان از گره های تزئینی بیشتر استفاده کرد. نکته ای که در رابطه با نکات استفاده از شالگردن باید همواره به خاطر داشت این است که در هر نوع گره اولویت اول باید آسایش و راحتی شما باشد و سپس به زیبایی و شیک بودن گره شالگردن دقت کنید.

نکات استفاده از شالگردن بلند

در صورتی که نکات استفاده از شالگردن بلند را نمی دانید امتحان این روش برای شما مفید خواهد بود. شما می توانید شالگردن بلند خود را گره بزنید و یا به صورتی که دو سر آن یک اندازه باشند آن را دور گردن خود بیاندازید و پالتو را روی آن بپوشید. در صورتی که دوست دارید شالگردن خود را کمی کوتاه جلوه دهید بهتر است شالگردن را به طور مساوی روی گردن خود بیاندازید و سپس دو سر آن را روی شانه مقابل خود بیاندازید.

نکات استفاده از شالگردن و بستن آن به صورت فرانسوی

یکی از نکات استفاده از شالگردن گره زدن آن به صورت فرانسوی می باشد. این روش در کشور ما به روش کراواتی مشهور شده است. این نوع گره ساده و زیبا است و در عین حال قابل اجرا روی انواع سایزهای شالگردن می باشد. این روش بستن شالگردن در بین مردم تا حد قابل توجهی رواج یافته است اما بهتر است این روش را روی شال های بلند و باریک اجرا کنید. در صورتی که دوست دارید شالگردن خود را به این روش ببندید کافیست شال را از وسط بع دو نیم مساوی تقسیم کرده و آن را روی گردن خود انداخته و از بین فضای موجود در سمت مقابل دو سر آن را عبور دهید و در نهایت گره را کمی محکم کنید.

نکات استفاده از شالگردن به صورت مجازی

بر اساس نظر طراحان مد و لباس این گره شالگردن به گره مجازی مشهور می باشد. در صورتی که فصول سرد سال را سپری می کنید و دوست دارید بدن خود را گرم نگاه دارید و به استایل خود نیز بسیار اهمیت می دهید بهترین پیشنهاد برای شما رعایت نکات استفاده از شالگردن و بستن آن به صورت مجازی می باشد. این روش گره زدن شالگردن برای شال های بلند و پهن در هوای سرد مناسب می باشد.

استفاده از شالگردن به صورت دو پیچ

اگر از آن دسته از افرادی هستید که طرفدار استایل های فشن هستند این روش استفاده از شالگردن بهترین روش برای شما خواهد بود. این روش استفاده از شالگردن را می توان با هر استایلی ست کرد و جذابیت خود را چندین برابر کرد. همچنین به شما کمک خواهد کرد تا خود را در فصول سرد سال گرم نگاه دارید.