همه ی صاحبان کسب و کار و مغازه داران و فروشندگان به خوبی می دانند که تبلیغ محصول و پیدا کردن یک راه مناسب برای افزایش فروش محصول مسئله بسیار مهم و تاثیرگذاری است. فروش اینستاگرام یکی از این راه هاست که به دلایل مختلفی، بسیار به صرفه و کارآمد است. برای شروع هر شغل و یا کار جدیدی باید ابتدا بتوانید آن را به خوبی به مردم نشان دهید و یا اگر سال های سال در یک حرفه مشغول به کار هستید حتما برای گسترش و پیشرفت در زمینه شغلی تان باید مطابق با روش های جدید تبلیغ و فروش پیش بروید. یادتان باشد که برای کسب موفقیت در هر کاری ابتدا باید یاد بگیرید تا آن را به بهترین نحو معرفی کنید، به طوری که مخاطب در نگاه اول جذب آن شده و ویژگی های مختلف محصول یا خدمات را به خوبی درک کند. در این مقاله می خواهیم به معرفی فروش اینستاگرام و ویژگی های آن و هم چنین نحوه استفاده از فروش اینستاگرام برای فروش اینترنتی پوشاک و شال و روسری بپردازیم.

فروش اینستاگرام چیست؟

زندگی ما امروز در قرن ۲۱ با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات عمده ای در ارتباطات هم گام شده و افزایش استفاده از ارتباطات اینترنتی  باعث تغییر در سبک زندگی همه مردم دنیا شده است. با گسترش دسترسی به اینترنت در بیشتر نقاط دنیا، کم کم ارتباطات آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی زیادی نیز شکل گرفت و به سرعت جایگاه خوبی در بین مردم دنیا پیدا کرد. شبکه های اجتماعی زیادی ساخته شده است که توانایی ارتباط آنلاین را برای ما به راحتی فراهم می کنند. یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی آنلاین اینستاگرام است که قطعا خیلی از شما از آن استفاده می کنید یا حداقل نام آن را بارها و بارها از دوستان، خانواده یا رسانه های مختلف شنیده اید. اینستاگرام یک شبکه اینترنتی وسیع است که بیشتر برای به اشتراک گذاری عکس و ویدئوهای مختلف می توان از آن استفاده کرد، همچنین می توان کپشن یا هر متن دلخواهتان را به عکس و ویدئوهای صفحه اینستاگرامتان اضافه کنید. اینستاگرام در حال حاضر به یک شبکه اجتماعی وسیع جهانی تبدیل شده است که صدها میلیون نفر دنبال کننده دارد و از سیاست مداران تا سلبریتی ها و مردم عادی به راحتی به آن دسترسی دارند. فروش اینستاگرام این روزها بیشتر از قبل مورد توجه صاحبان کسب و کار است و افراد زیادی از طریق فروش اینستاگرام محصولاتشان و یا تبلیغات، به درآمد های بسیار خوبی رسیده اند.

چرا فروش اینستاگرام پربازده است؟

همانطور که گفتیم افراد زیادی از طریق خرید و فروش اینستاگرام محصولاتشان به درآمدهای بالایی رسیده اند و حتی راحت تر از قبل می توانند محصولاتشان را ارائه کنند. فروش اینستاگرام در مدت کوتاهی توانست توجه بسیاری از کاربران و شاغلان را به خود جلب کند و راه های جدیدی برای تبلیغ و فروش اینستاگرام محصولات مختلف ارائه کند. اینستاگرام به دلیل داشتن تعداد کاربران میلیونی و بازدید های گسترده در مدت زمان کوتاه، می تواند یکی از بهترین راه های فروش اینستاگرام محصولات باشد. اگر به شغل خرید و فروش پوشاک یا شال و روسری علاقه دارید و یا در حال فعالیت در زمینه فروشندگی پوشاک هستید پس بهتر است بدانید که استفاده از فروش اینستاگرام می تواند تعداد فروش روزانه شما را چندین برابر کند. چرا که اگر تنها در مغازه تان به فروش شال و روسری یا پوشاک بپردازید ممکن است روزانه تعداد کمی از مغازه شما دیدن کنند و از این تعداد کم تنها چند نفر ممکن است اقدام به خرید کنند. اما در فروش اینستاگرام پوشاک، روزانه ممکن است از چندین هزار نفر تا چند میلیون نفر از پیج شما و محصولاتتان دیدن کنند و در این صورت شانس بیشتری برای فروش بیشتر خواهید داشت. اما این تنها دلیل پربازده بودن فروش اینستاگرام نیست. در ادامه مزایای بیشتر استفاده از فروش اینستاگرام را برایتان تشریح خواهیم کرد.

مزایای استفاده از اینستاگرام در فروش و تبلیغ محصولات

خرید و فروش اینستاگرام برای اجناس مختلف تنها به منظور بیشتر دیده شدن نیست و مزایای بیشتری برای استفاده کنندگان به همراه دارد و از زمان گسترده شدن استفاده از اینستاگرام، مشاغل جدید اینترنتی به وجود آمدند که درآمدهای معقولی را برای صاحبان آن کسب و کار به وجود آورده است. از دیگر مزایای استفاده از فروش اینستاگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

شناخته شدن برند مخصوص شما بدون نیاز به هزینه های اضافی

وقتی اجناس مورد نظرتان را در یک پیج اختصاصی در اینستاگرام به مردم ارائه می کنید در واقع یک قدم مهم برای بیشتر شناخته شدن برند مخصوص خودتان برداشته اید. در صورتی که پست های پیج شما دارای محتوای جذاب و کاربر پسندی باشد قطعا بازدید زیادی می خورد و در نتیجه آن برند شما و محصولاتتان بدون هیچ هزینه ای برای تبلیغات بیشتر، دیده و شناخته می شود. در صورتی که اگر بخواهید با استفاده از روش های معمول مثل تبلیغات در تلویزیون، روزنامه و یا پوسترهای تبلیغاتی محصولاتتان را معرفی کنید حتما لازم است تا پول زیادی خرج کنید.

دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم نسبت به محصولاتتان

فروش اینستاگرام پوشاک این مزیت بزرگ را دارد که مردم بعد از بازدید از پست های شما به راحتی نظرات خودشان را در مورد تنوع محصولات، قیمت اجناس و یا موردپسند بودن یا نبودن آن ها در قسمت کامنت ها ثبت می کنند و از این طریق می توانید با سلیقه های مختلف آشنا شوید. از طرفی می توانید از انتقادات و پیشنهادات مردم استفاده کنید و نواقص کار خود را برطرف کنید. در صورتی که در حالت عادی خیلی به ندرت پیش می آید مشتری هایی که به صورت حضوری به مغازه شما مراجعه می کنند درباره اجناس و یا لباس هایی که می فروشید صادقانه نظر بدهند.

بدون به هم ریختن مغازه لباس های مختلف را به مشتری نشان دهید.

همانطور که می دانید یکی از معضلات مغازه های لباس یا شال و روسری فروشی این است که مجبور هستید هر تعداد مدلی که مشتری تقاضا می کند را از قفسه ها بیرون بکشید و به مشتری نشان دهید تا بالاخره بتواند یکی را انتخاب کند و بعد از آن شما می مانید و تلی از لباس های به هم ریخته روی پیشخوان! حال فرض کنید اگر روزی حداقل ۱۰ نفر به مغازه شما مراجعه کنند شما چند بار مجبور هستید که شال و روسری ها یا پوشاک مغازه را مرتب کنید و سرجایشان بگذارید! در فروش اینستاگرام شال و روسری و پوشاک، دیگر این مشکل را ندارید و یک بار برای همیشه عکس شال و روسری ها و پوشاک مورد نظرتان را در صفحه فروش اینستاگرام خود آپلود می کنید و مشتری ها می توانند به جای چند تا، از تمام اجناس قابل فروش شما دیدن کنند.

دیگر نگران اجاره بهای مغازه نباشید!

اگر مغازه یا محلی که در آن به فروش شال و روسری یا پوشاک می پردازید متعلق به خودتان نیست و مجبور هستید تا ماهیانه مبلغی را به عنوان اجاره بها پرداخت کنید یا اگر می خواهید شروع به خرید و فروش شال و روسری کنید ولی هزینه لازم برای اجاره مغازه را ندارید پس دیگر نگران نباشید. چرا که در فروش اینستاگرام اجناس خودتان می توانید بدون اینکه محلی را اجاره کنید محصولاتتان را به نمایش بگذارید و پس از گرفتن سفارش، اجناس مورد نیازتان را به صورت مستقیم از عمده فروشی تهیه کرده و به مشتری ارسال کنید.

 

نکات مهم در فروش اینستاگرام شال و روسری

درست است که استفاده از اینستاگرام امروزه به قدری رایج شده است که حتی کودکان هم به راحتی می توانند در آن صفحاتی برای خود ایجاد کنند اما در صورتی که بخواهید از آن به صورت تجاری استفاده کنید قضیه متفاوت خواهد بود زیرا شما نیاز به دانستن و رعایت کردن برخی نکات مهم هستید تا بتوانید اولا دنبال کننده های پیجتان را بالا ببرید سپس بتوانید جذب مشتری کنید و به درستی و به طورکامل اجناستان را معرفی کنید و به فروش برسانید. بنابراین لازم است که قبل از شروع فروش اینستاگرام اجناستان نکات زیر را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید به درستی در ایجاد یک صفحه فروش اینستاگرام، آن ها را رعایت نمایید.

خود را به درستی معرفی کنید

اولین چیزی که دنبال کننده های شما در فروش اینستاگرام باید آن را درک کنند قابل اطمینان بودن و معتبر بودن صفحه شما و محصولاتتان است بنابراین لازم است که توضیح مختصر و مفیدی درباره فروشگاه یا اجناستان در قسمت بیو بنویسید و همچنین حتما راه های ارتباطی دیگری مانند ایمیل، تلفن ثابت یا تلفن همراه خود را ثبت کنید زیرا اینگونه دنبال کننده های شما از معتبر بودن پیج مطمئن تر می شوند. بهتر است از یک شماره تلفن جداگانه برای کار خرید و فروش اینستاگرام استفاده کنید تا برای تلفن ثابت یا تلفن همراه شخصی تان مزاحمتی ایجاد نشود.

از عکس های با کیفیت و جذاب استفاده کنید

از آن جایی که مشتری باید از روی عکس هایی که در صفحه اینستاگرام قرار می دهید محصول را انتخاب کند بنابراین انتظار دارد با تصاویری کاملا واضح و جذاب روبرو شود، سعی کنید عکس هایی که از شال و روسری ها در پیجتان قرار می دهید با کیفیت و با وضوح بالا باشد و طرح و مدل شال و روسری کاملا در آن مشخص باشد. از عکس های مختلف و متنوع استفاده کنید تا پیج تان جذاب تر به نظر برسد. همچنین سعی کنید هر بار که شال و روسری های جدیدتری به بازار وارد شد، شما نیز عکس های جدید از مدل های جدید در صفحه تان آپلود کنید و همواره صفحه اینستاگرامتان را به روز نگه دارید.

توضیحات کامل و درستی درمورد محصول بنویسید

در زیر هر عکس کپشن مربوط به آن تصویر را به طور کامل و دقیق بنویسید و اطلاعات مختصر ولی کاملی به مشتری ارائه کنید. مثل جنس شال و روسری، قواره یا اندازه آن، تعداد رنگ های موجود برای فروش، و قیمت محصول. همیشه منصف باشید و قیمت واقعی محصول را در کپشن درج کنید. همچنین اگر برند خاصی دارید دارید می توانید نام آن را با استفاده از هشتگ ها در کپشن هر عکس قرار دهید و یا با نوشتن هشتگ های با بیشترین بازدید مربوط به پوشاک، بازدید پیج خود را بالا ببرید.

از عمده فروشی های معتبر خرید کنید

اگر رضایت مشتری برایتان مهم است پس حتما باید از عمده فروشی هایی خرید کنید که شال و روسری ها و پوشاک با کیفیتی عرضه کنند و قیمت های مناسبی نیز داشته باشند. عمده فروشی های معتبری  نیز در فروش اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند که به راحتی می توانید مستقیما از آن ها خرید کنید. یکی از معتبرترین عمده فروشان شال و روسری که سال های سال در ایران فعالیت می کند hpsco.net است که با ارائه بهترین و با کیفیت ترین شال و روسری های متنوع و مد روز با قیمتی مناسب، می تواند مطمئن ترین گزینه برای خرید عمده شال و روسری باشد. تولیدی hps مطابق با به روزترین روش های فروش عمده شال و روسری در کشور فعالیت می کند و صفحه فروش اینستاگرام آن به آدرس @hpsco به صورت رسمی در حال فعالیت و فروش شال و روسری به صورت عمده و تکی می باشد.