شاید لازم نباشد بگویم یک شال یا روسری مناسب و شیک، علاوه بر جنبه پوششی که دارد، تا چه اندازه می­تواند در زیبایی یک خانم تاثیرگذار باشد. احتمالا به همین دلیل است که خانم­ها برای خرید شال یا روسری حساسیت­های بسیاری به خرج می­دهند و ساعت­ها زمان خود را صرف بهترین انتخاب می­کنند. همین امر خرید و فروش عمده شال و روسری را پر اهمیت می سازد.

باید بگوییم اهمیت روسری و شال برای خانم­ها سبب شده بازار این محصول حسابی داغ شود و فروش عمده شال و روسری و همچنین تک فروشی این محصول، فضای رقابتی بسیاری ایجاد کند.

معمولا در چنین شرایطی که به قول معروف می‌گویند “دست زیاد است”، فروشنده اگر بخواهد زنده بماند و به فعالیت خود ادامه دهد، باید بیشتر از همیشه برای فروش عمده خود دقت کند و به نکاتی مثل کیفیت، مدل، جنس، مد روز و… توجه نماید تا از این قافله جا نماند.

در این مقاله سعی شده تا با اشاره به برخی از نکات مهم و کلیدی به فروشنده‌ها کمک کنیم تا در فروش عمده شال و روسری موفق عمل کنند.

فروش عمده شال و روسری متناسب با مد روز

برای انتخاب اولیه و در نهایت فروش عمده شال و روسری علاوه بر اینکه باید به جنس و نوع طرح آن دقت شود، باید به اینکه چه مدل و چه رنگی مد شده است نیز توجه گردد. بهتر است برای انتخاب شال و روسری که می‌خواهید بفروشید، اول از همه به مد توجه کنید و بر اساس مد روز، خرید‌های خود را انتخاب نمایید. در واقع باید تاکید کنیم این روز‌ها دیگر مد فقط برای اول سال و نوروز نیست.

شما اگر می‌خواهید یک فروشنده خوب و پر از مشتری در این حوزه باقی بمانید، باید از فضای مجازی کمک بگیرید و مدام سلیقه مردم را برای استفاده از شال و روسری رصد کنید. گاهی در یک زمان مدل­های سنتی مد می‌شود، گاهی طرح‌های چاپی و گاهی کارهای دست دوزی و… . پس بهتر است بعد از اینکه سلیقه بازار را فهمیدید، به نکات دیگر توجه کنید که در ادامه این مقاله به چند مورد آن نیز اشاره می‌کنیم.

فروش شال و روسری عمده

توجه به جنس شال و روسری‌

مثل هر چیز دیگری که کیفیت و جنس آن برایمان مهم است و حاضریم پول بیشتری پرداخت کنیم تا یک جنس مرغوب به دستمان برسد، برای فروش عمده شال و روسری هم باید به جنس پارچه آن‌ها توجه کنید. روسری و شال‌ها با جنس‌های مختلف مثل؛ ابریشم، نخی، حریر، ساتن، پشمی و… تولید می‌شود. هرکدام برای مناسبت‌های گوناگون و برای هرکدام از فصل‌های سال مختلف است. در واقع توجه به این امر می­تواند سبب شود روند فروش عمده شال و روسری برای شما به بهترین شکل پیش برود.

نخی

 اسم نخی که به گوشمان می‌رسد خود به خود به یاد فصل گرما و تابستان می‌افتیم. چون در این فصل دنبال لباس، مانتو، شال، روسری و حتی کیف‌هایی با جنس نخی و خنک می‌‌گردیم.

پارچه‌های نخی چون جنسی نازک و لطیف دارند، هوا را به راحتی از خودشان عبور می‌دهند و همین باعث می‌شود نه تنها این جنس به خودی خود باعث گرما نشود، بلکه باعث عبور هوا و در نهایت ایجاد خنکی شود. پس شال و روسری نخی که از پارچه‌های پنبه‌ای تولید می‌شوند، بهترین انتخاب برای فصل بهار و تابستان است. پس توجه به این جنس در فصول گرم سال می­تواند مشتریان بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

­ابریشم

فروش عمده شال و روسری با جنس ابریشم را هرگز فراموش نکنید چون پارچه ابریشم جزوه پارچه‌های گران قیمت است و همانطور که خودتان هم قطعا تجربه‌اش را دارید، وقتی فروشنده‌ای می‌گوید این لباس یا  روسری ابریشمی است، منتظرید تا بعدش با یک قیمت متفاوت‌تری نسبت به دیگر جنس‌ها مواجه شوید.

جنس این پارچه برای همه فصل‌ها مناسب و اصولا برای مجالس رسمی و مهمانی استفاده می‌شود. پس اگر شما، همه مدل جنس برای فروش دارید، این مدل را فراموش نکنید. فکر نکنید برای این جنس‌ها حتما باید مشتری خاص داشته باشید زیرا هر خانمی حداقل یک بار هم که شده برای خرید این چنینی اقدام می‌کند.

حریر

جنس حریر هم مثل جنس نخی به خاطر خنک و سبک بودنش مناسب فصل گرما است. اما تفاوتی که بین این دو جنس وجود دارد، این است که برای استفاده‌های هر روزه و دم دستی حریر اصلا انتخاب خوبی نیست چون مدام از روی سر، سُر می‌خورد. شال و روسری حریر هم می‌تواند مثل ابریشم یک انتخاب خوب برای مراسم‌های مهمانی باشد. فقط باید در انتخاب طرح و رنگ آن دقت کنید تا کسانی که می­خواهند از شما به صورت عمده خرید کنند را راضی کند.

ساتن

 از پارچه ساتن بیشتر برای روسری استفاده می‌شود و مخاطبان زیادی دارد. پس برای فروش عمده شال و روسری با جنس ساتن یک لحظه هم تعلل نکنید. احتمالا الان هم مدل‌های مختلف آن جلوی چشمتان آمده است. اما خب نمی‌توان گفت که فقط برای روسری استفاده می‌شود.

این پارچه برای همه فصل‌های سال مناسب است. چون جنس آن لیز است و روی سر، سر می‌خورد و باید حتما آن را گره زد یا با سنجاق بست. این روسری‌‌ها برای مجالس مهمانی مناسب است پس برای کسانی که نمی‌خواهند در حد ابریشم هزینه کنند، می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

 طرح‌های شال و روسری

گزینه بعدی که باید برای فروش عمده شال و روسری به آن توجه کرد، طرح‌های مختلف موجود در بازار است. برای انتخاب طرح شال و روسری باید به سلیقه روز توجه کنید. اینکه در حال حاضر از چه طرح‌هایی بیشتر استقبال می‌شود و چه طرح‌هایی پرفروش هستند.

حتی در حالت بعدی می‌توانید خودتان یک طرح جدید خلق کنید و با یک بازاریابی خوب آن را در دسته پرفروش‌ ترین محصولات قرار دهید.

فروش عمده شال و روسری

فروش عمده شال و روسری مدرن

این دست بیشتر برای خانم‌های جوان است و خانم‌های مسن کمتر به سراغ آنها می‌روند. شال و روسری‌های مدرن با رنگ‌های شاد، ترکیب رنگ‌های متنوع، طرح‌های مختلف مثل چهارخانه، آبرنگی، کلاژ شده، طرح‌های حیوانی، شعر و جملات نوشته شده و… دیده می‌شود. برای فروش عمده شال و روسری این مدل‌ها را از قلم نیندازید که به خاطر مخاطب‌های زیادی که دارد، ضرر می‌کنید.

شال و روسری تک رنگ

هر جنسی چه روسری باشد، چه کیف و کفش، لباس مجلسی، شلوار و… همیشه طرح‌های ساده آن به قول معروف مشتری خودش را داشته و هیچ وقت مد روی آن تاثیر نمی‌گذارد. طرح‌های ساده یا تک رنگ برای سن خاصی هم نیست و مشتری آن ممکن است در هر رده سنی باشد.

اتفاقا خیلی از مردم اعتقاد دارند شیک بودن در همین ساده و تک رنگی است و برای مثال انتخاب شال و روسری تک رنگ انتخاب هوشمندانه‌ای است چون ست کردنش راحت تر بوده و همه جا می‌شود آن را سر کرد.

شال و روسری سنتی

خب به نظر می‌آید با وجود بازاری که برای جنس‌های سنتی وجود دارد، جای هیچ بحث کردن و دست روی دست گذاشتن را برای فروش عمده شال و روسری سنتی باقی نذاشته است. اما توجه کنید که همانطور که بازار و استقبال از شال و روسری‌های سنتی داغ است، در بازار فروش آن هم رقابت بسیار بالاست و اگر شما میانگین سلیقه مشتری‌های خود را ندانید، از قافله جا مانده‌اید. در واقع برای تولید، تهیه و در نهایت فروش عمده شال و روسری سنتی باید بدانید که آنها چند دسته هستند.

بعضی‌هایشان برای شهرهای خاص هستند. مثل شال‌های آینه کاری یا سوزن دوزی شده، یا روسری‌های که گل‌های مختلف دارد و به روسری‌های ترکمنی معروف است. بعضی دیگر آن‌ها چاپی هستند و طرح‌های ستنی مثل طرح‌های بته‌جقه، ترمه یا طرح معماری‌های قدیمی ایرانی روی آن چاپ شده است.

بعضی دیگر هم همین طرح‌های سنتی به جای چاپ، نقاشی می‌شود که به خاطر اینکه نقاشی روی پارچه هنر دست است و نیاز به زمان و دقت دارد تا نتیجه کار قابل قبول شود، طبیعتا قیمتی بیشتر از چاپ‌های معمولی دارد.

قواره‌های شال و روسری

مسئله‌ای که همیشه برای خرید شال و روسری وجود دارد، اندازه یا همان قواره آنهاست. که قواره آن بزرگ باشد یا کوچک، بلند باشد یا کوتاه. بعضی اوقات مشتری می­خواهد با کت و دامن یا کت و شلوار بپوشد که نباید خیلی بزرگ باشد و لباس را بپوشاند و دیده نشود یا در بعضی موارد می‌خواهد تیپ اسپرت بزند که باید اتفاقا شال باید بلند باشد.

پس انتخاب اندازه، کاملا به تیپ و حتی نوع پوششی که مشتری می‌خواهد داشته باشد، بستگی دارد. برای انتخاب قواره بزرگ علاوه بر تیپ باید به فصل سال هم دقت کرد. زیرا در فصل گرما روسری با قواره بزرگ هم دست و پا گیر است و باعث کلافگی می‌شود و هم خودش عامل گرمای بیشتری می‌شود.

اما فارغ از همه این بحث‌ها خوب است بدانید که قواره استاندارد برای روسری ۹۰ سانتی متر است و برای شال ۷۰ سانتی متر عرض در ۱۸۰ سانتی متر طول است. اما در نهایت باید بگوییم که موضوع قواره مثل بقیه چیز‌ها یک چیز کاملا سلیقه‌ای است و باید خودتان با آزمون و خطا به بهترین انتخاب برسید.

فروش عمده شال و روسری

خرید به طور مستقیم از تولید کننده

برای فروش عمده شال و روسری بهترین کار وصل شدن به یک تولید کننده است. در کل خرید کردن به صورت عمده‌ای برای فروشنده‌ها یک امر طبیعی است. چون در این صورت عمده فروش سود فروش خود را کمتر می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشد و در این صورت برای کسی که می‌خواهد به اصلاح تک فروشی کند، صرف می‌کند.

اما در این میان اگر آدم با حوصله‌ای هستید و از گشتن و پرس و‌جو کردن خیلی سریع حوصله‌تان سر نمی‌رود، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ تولید کنندگان شال و روسری بروید. رسیدن شما به یک تولید کننده، شاید کار سختی باشد ولی مزیت‌های متنوعی دارد که در نهایت سختی مسیر را برایتان شیرین می‌کند. در این صورت شما به دریایی از شال و روسری وصل می‌شوید که می‌توانید از بین طرح‌های مختلف خرید کنید.

همچنین می‌توانید جنس مورد نظر خود را با رنگ بندی متنوع بگیرید و از همه مهم‌تر این است که خرید کردن از یک تولید کننده باعث می‌شود شما هزینه کم‌تری بپردازید. زیرا شما در این صورت واسطه‌ها را حذف کرده‌اید و حذف واسطه‌ها یعنی حذف پول‌های اضافی. یکی دیگر از مزیت‌های رسیدن به یک تولید کننده این است که اگر خودتان اهل طرح و ایده دادن باشید، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و پیشنهاد طرح خود را به تولید کننده بدهید.

توجه به نوع عکس و چیدمان برای فروش عمده شال و روسری

برای یک فروشنده خوب بودن باید به خیلی از نکات توجه کرده و صرفا عمده خرید کردن و جنس برای فروش داشتن کفایت نمی‌کند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد نوع چیدمان مغازه است. البته این چیدمان بستگی به نوع فروش شما دارد.

اگر شما فروش عمده شال و روسری در یک مغازه دارید، پس نوع چیدمان شال و روسری و در کل دکوراسیون مغازه خیلی مهم است زیرا چیدمان باعث ورود مشتری به مغازه شما می‌شود فارغ از اینکه مشتری چیزی لازم داشته باشد یا نه یا اصلا قصد خرید داشته باشد یا نه.

اما اگر در فضای مجازی فروشندگی می‌کنید، دکوراسیون مغازه شما به گرفتن عکس‌های جذاب تبدیل می‌شود. یعنی باید برای جذب مشتری و برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، به نوع عکس‌ها توجه کنید. طرح جنس شما باید کامل در عکس مشخص باشد.

از چند جهت عکسبرداری کنید. رنگ آن مشخص باشد و عکس نورخوردگی نداشته باشد. همچین استفاده از بک‌گراند‌های زیبا و چشم‌گیر و حتی استفاده از مدل برای بهتر دیده شدن جنس به نتیجه کار شما کمک می‌کند.

حراجی‌های واقعی برگزار کنید

بعد از فروش عمده شال و روسری قطعا باز هم برخی از جنس‌هایتان باقی می‌ماند. بهترین راه برای فروش جنس‌های باقی مانده، حراج گذاشتن است. اصولا حراج گذاشتن یکی از راه‌هایی است که باعث جذب مخاطب می‌شود.

اما باید حراجی واقعی برگزار کنید. حراج واقعی مشتری‌ها را به صورت ثابت برای شما نگه می‌دارد. بعضی‌ها موقع حراج قیمت اصلی را بیشتر می‌زنند و با حراج در نهایت همان قیمت قبل از تخفیف برای فروشنده در می‌آید. شاید به عنوان فروشنده خیال کنید مشتری متوجه این موضوع نمی‌شود اما اگر حتی یک نفر این موضوع را بفهمد، همین باعث شکست شما خواهد شد.