همه ی ما وقتی کار تازه ای را آغاز می کنیم در تلاشیم تا با استفاده از تجربیات دیگران و متخصصان در آن زمینه، کارمان را به بهترین نحو جلو ببریم و در واقع قدم اول را محکم تر برداریم. افزایش فروش پوشاک نیز برای افرادی که به تازگی شروع به کار خرید و فروش لباس کرده اند و یا سال هاست مشغول به این کار هستند اما می خواهند تحولی بزرگ در کارشان ایجاد کنند، دغدغه مهمی است. حتما می دانید که هر شغلی نیاز به فراگیری دانش خاص خود و رعایت اصول و قواعد اساسی مربوط به آن می باشد. افزایش فروش پوشاک همانند سایر شغل های دیگر نیازمند رعایت برخی اصول و یاد گرفتن یک سری اقدامات است که برای هر فروشنده ای لازم است. حتما فروشندگان و شاغلان در حیطه فروش لباس به خوبی می دانند که چه دشواری ها و موانعی ممکن است برای یک فروشنده پوشاک برای افزایش فروش پوشاک پیش بیاید و چه آموزش های بسیاری که نیاز است یاد بگیرند تا بتوانند خود را در بازار گسترده پوشاک نگه دارند. در ادامه می خواهیم روش هایی کارساز برای فراگیری چگونگی افزایش فروش پوشاک و مشکلاتی که فروشندگان و مغازه داران پوشاک با آن درگیر هستند ارائه کنیم که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

مشکلاتی که مغازه داران و فروشندگان پوشاک با آن دست و پنجه نرم می کنند!

در هر شغل و حرفه ای که مشغول باشید می دانید که مشکلات، جزئی جدایی ناپذیر از بازار کسب و کار است.  با وجود مشکلات اقتصادی بسیار جامعه و نوسان قیمت کالاهای مختلف در بازار نیز به مشکلات مغازه داران و فروشندگان اضافه شده است. افزایش فروش پوشاک برای قشر شاغل در تولید و فروش لباس نیز دغدغه ای است که با افزایش مشکلات خرید و فروش، بیشتر به آن توجه می شود. مغازه داران و فروشندگان پوشاک نیز مثل هر قشر بازاری دیگر با مشکلات زیادی مثل نوسان قیمت پوشاک در بحران های اقتصادی جامعه، افزایش اجاره بهای مغازه ها برای کسانی که از مغازه های اجاره ای استفاده می کنند، هماهنگ شدن با تغییرات مد روز پوشاک و سلیقه های مختلف، شناسایی و خرید از یک تامین کننده یا تولید کننده پوشاک قابل اطمینان، کم شدن خرید و فروش پوشاک در زمان بحران ها و حوادث طبیعی جامعه مثل همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان طی ماه های اخیر و بسته شدن بسیاری از بازارها و محدودیت رفت و آدم افراد در محیط های عمومی و مغازه ها که باعث کاهش شدید خرید و فروش و کسب درآمد فروشندگان پوشاک شد. این مشکلات چند مورد از مشکلات بسیاری است که ممکن است برای یک فروشنده پوشاک پیش بیاید و برای حل آن ها هم نیاز به کسب تجربه و علم و آگاهی لازم در زمینه افزایش فروش پوشاک است.

اهمیت پوشاک در جامعه

دانستن اهمیت واقعی پوشاک در جامعه برای هر فروشنده یا تولیدکننده پوشاک، به منظور شناسایی نیاز مشتری و تامین آن به بهترین شکل، لازم و ضروری است. در واقع دانستن اهمیت پوشاک اولین قدمی است که باید برای افزایش فروش پوشاک بردارید. پوشاک شامل هر گونه لباس و پارچه ای است که بدن انسان را می پوشاند و از آن در برابر سرما و گرما محافظت می کند، مثل پیراهن و شلوار یا جوراب و کلاه و یا شال و روسری و لباس های راحتی و… اما پوشاک امروزه تنها به منظور محافظت از بدن در برابر سرما و گرما نیست و به نوعی در زیبایی و حتی در نشان دادن شخصیت یک فرد نیز بسیار تاثیر گذار است. با افزایش فروش پوشاک مد روز و لباس های مختلف برای موقعیت های خاص و همچنین فعالیت شرکت های مدلینگ، امروزه خیلی بیشتر از گذشته به نوع پوشش افراد توجه می شود و تمامی مردم جامعه در هر قشری که باشند دنبال پوشاک مناسب و شیک و مطابق با مد روز و سلیقه خاص خود هستند. بنابراین دانستن این موضوع برای مغازه داران و فروشندگان پوشاک بسیار مهم است تا بتوانند مطابق با نیازهای افراد مختلف پوشاک تهیه کنند و بتوانند از این طریق افزایش فروش پوشاک داشته باشند.

راهکارهایی برای افزایش فروش پوشاک در شرایط مختلف

اگر قصد دارید به تازگی یک مغازه فروش پوشاک و لباس و یا شال و روسری به راه بیندازید پس باید بدانید که فروشندگی پوشاک تنها به این معنی نیست که هر بار مقداری لباس به صورت عمده تهیه کنید و در مغازه به فروش برسانید زیرا در این صورت طولی نمی کشد که همان ابتدای کار با کاهش مشتری و ضرر و زیان مواجه خواهید شد. افزایش فروش پوشاک و سوددهی بیشتر، مستلزم رعایت اصول و دانستن راهکارهای افزایش فروش پوشاک است. در ادامه این مقاله روش ها و مواردی که باید رعایت کنید تا افزایش فروش پوشاک داشته باشید را توضیح خواهیم داد.

دیزاین جذاب و خلاقانه ای برای مغازه تان در نظر بگیرید!

تغییرات باید از ظاهری ترین موارد شروع شود، دیزاین و دکوراسیون مغازه ای که در آن به خرید و فروش پوشاک و لباس مشغول هستید بسیار مهم است چرا که مشتری قبل از اینکه جنس های داخل مغازه را ببیند فضای کلی مغازه یا فروشگاه را می بیند. دکوراسیون و طراحی مغازه باید به گونه ای باشد که علاوه بر جذابیت و تمیز بودن، احساس خوبی را به بیننده منتقل کند. اگر هزینه کافی دارید می توانید دیزاین مغازه تان را متناسب با تغییرات هر فصل تغییر دهید یا می توانید از نورپردازی خاص و ویژه ای برای قسمت های ویترین و یا قفسه های لباس استفاده کنید با این روش یک قدم به سوی افزایش فروش پوشاک برداشته اید و نظر مشتری را در نگاه اول جلب کرده اید. اما به خاطر داشته باشید که دکوراسیون جذاب و دیزاین زیبا به تنهایی برای افزایش فروش پوشاک کافی نیست و باید در کنار موارد دیگری که در ادامه ذکر می کنیم انجام شود.

همیشه مغازه را تمیز و مرتب نگه دارید.

شاید خیلی از ماها با مواردی روبرو شده ایم که وقتی وارد یک مغازه لباس و یا شال و روسری فروشی می شویم، اگر مشتری های دیگری قبل از ما آنجا بوده اند، تعداد زیادی لباس و شال و روسری روی هم تلنبار شده روی پیشخوان می بینیم و محیط شلوغ و پلوغ مغازه، حس کلافگی و سردرگمی به ما منتقل می کند و حتی خود فروشنده نیز درگیر لباس های به هم ریخته است و فرصت گوش کردن به درخواست ما را ندارد! اگر به دنبال افزایش فروش پوشاک مغازه تان هستید پس باید تصمیم بگیرید و برای مرتب کردن قفسه ها و تمیز کردن قسمت های مختلف مغازه برنامه ریزی کنید و یا اگر می توانید بهتر است از یک شاگرد و یا دستیار برای مرتب کردن محیط مغازه کمک بگیرید. مشتری ها معمولا در محیط های مرتب و تمیز احساس راحتی بیشتری دارند و خیلی ها ترجیح می دهند از مغازه های شیک و تمیز خرید کنند تا یک مغازه به هم ریخته و نامرتب.

برای افزایش فروش پوشاک، کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهید.

مهم ترین ویژگی پوشاکی که می فروشید باید کیفیت خوب و رضایت بخش آن باشد. سعی کنید خود را با پوشاک با کیفیت و جنس مرغوب به مشتری هایتان معرفی کنید. هرگز به بهای هزینه کمتر و سود بیشتر، جنس بی کیفیت و به اصطلاح یکبار مصرف تهیه نکنید! زیرا این کار به اعتبار خودتان و فروشگاهتان لطمه وارد می کند و در زمان کوتاهی به جای افزایش فروش پوشاک، با کاهش مشتری و نارضایتی افرادی که از شما خرید کرده اند مواجه خواهید شد.

تغییرات فصلی را در فروش پوشاک متناسب در نظر بگیرید.

همانطور که می دانید افزایش فروش پوشاک زمستانی در فصل زمستان و افزایش فروش پوشاک تابستانی در تابستان و به همین صورت افزایش فروش پوشاک متناسب با فصل های بهار و پاییز گویای این مطلب است که افراد در هر فصل معمولا به دنبال خرید لباس های همان فصل هستند. بنابراین اگر می خواهید شاهد افزایش فروش پوشاک مغازه یا فروشگاهتان باشید پس بهتر است لباس و پوشاک مناسب هر فصل را تهیه و به فروش برسانید.

به مد روز دنیا و سلیقه های مختلف توجه کنید

امروزه بیشتر مردم مطابق مد رایج و جدیدترین مدل لباس های دنیا پوشاک تهیه می کنند به همین دلیل یکی دیگر از راه های افزایش فروش پوشاک، شناسایی مد روز و سلیقه های مختلف مشتری است. معمولا قبل از شروع هر سال جدید، مدل های جدید لباس مناسب برای آن سال و همچنین رنگ سال جدید مشخص می شود که دانستن و شناسایی این موارد برای یک فروشنده لباس و پوشاک  به منظور افزایش فروش پوشاک بسیار ضروری است زیرا معمولا تعداد کمی هستند که از لباس و پوشاک مدل قدیمی تر استفاده می کنند و به دنبال خرید آن هستند بنابریان برای جلب رضایت حداکثر مشتری ها باید به مد و فشن و رنگ سال اهمیت بدهید و به اصطلاح آپدیت باشید.

در هر شرایطی با مشتری خوش برخورد باشید و محترمانه رفتار کنید.

باید به اهمیت این موضوع پی ببرید که سرمایه های اصلی شما مشتری هایتان هستند و حفظ مشتری ها و رضایت آنان بهترین راه افزایش فروش پوشاک است. برخورد گرم و صمیمانه و همچنین محترمانه با مشتری در هنگام ورود به مغازه یا فروشگاهتان باعث می شود اعتماد مشتری ها را به دست بیاورید. سعی کنید با احترام و خوش رویی اطلاعات لازم را در مورد کالاهایتان به مشتری ارائه دهید اما هرگز سعی نکنید نظر خود را به آن ها تحمیل کنید چرا که در این صورت مشتری معذب می شود و شاید از خیر خرید کردن بگذرد و برای تهیه لباس مورد نظرش به مغازه دیگری مراجعه کند. یادتان باشد که همیشه حق انتخاب با مشتری است. بنابراین سعی نکنید مشتری ها را در شرایطی قرار دهید که تصور کنند میخواهید آن ها را مجبور به خرید کنید.

منصف باشید

در آشفته بازار بحران های اقتصادی که کشورمان با آن درگیر است خیلی ها از آب گل آلود ماهی می گیرند و پوشاک یا کالاهای خود را به قیمت دلخواه و بسیار بالاتر از آنچه باید باشد به فروش می رسانند. افزایش فروش پوشاک به این روش اصلا منصفانه نیست و باعث می شود رفته رفته اعتماد مشتری ها را از دست بدهید. همواره سعی کنید با قیمت های واقعی و مناسب لباس و یا شال و روسری های مغازه تان را به فروش برسانید و همچنین از عمده فروشان منصف خرید کنید تا متحمل ضرر و زیان نشوید.

 

از هر عمده فروش یا تولیدی خرید نکنید

همه مغازه داران و فروشندگان لباس و شال و روسری بر این مسئله واقف هستند که پیدا کردن یک تامین کننده یا تولیدی و عمده فروش قابل اطمینان چقدر می تواند در افزایش فروش پوشاک موثر باشد. و در شرایط کنونی که با وجود بیماری کرونا، مراجعه حضوری به مغازه ها و تولیدی های عمده فروش سخت تر شده، یکی از بهترین راه های تهیه عمده پوشاک، خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر است. سایت hpsco.net یکی از سایت های معتبر عمده فروشی شال و روسری است که با قیمت مناسب می توانید انواع شال و روسری متنوع و جدید را تهیه کنید.