شال نخی بهترین گزینه در فصل تابستان است. معمولاً هرچه قواره شال بزرگتر انتخاب شود بهتر است مگر اینکه به دلایلی مثل گرما اندازه کوچکتر ترجیح داده شود. استفاده از شال و روسری محدود به ایران نمی شود و در کل دنیا زنان به دلایلی مثل محافظت در برابر گرما و سرما، زیبایی و حجاب از شال استفاده می کنند. شال نخی حالت اسپرت دارد و صورت را گرد نشان می دهد، کسانی که تیپ های اسپرت را ترجیح می دهند شال را دوست دارند، انواع طرح های زیبای شال نخی خواهان زیادی از تمام گروه های سنی و از هر طیفی از جامعه دارد ولی روسری رسمی تر است. بیشتر افراد خرید یک شال نخی به عنوان هدیه را ترجیح می دهند چون هم قیمت مناسبی دارد و هم سایز در آن مطرح نیست و اینکه تنوع زیادی دارد و متناسب با هر نوع سلیقه ای است. هنگام خرید شال نخی برای فروش در مغازه کیفیت ظاهری آن را هم در نظر بگیرید و دقت کنید جنس هایی که می آورید زده و لک نداشته باشد و طرح چاپی در آن جابجا نشده باشد. قیمتی را که روی اجناس خود می گذارید دقت کنید بالا نباشد و قیمت های خود را با قیمت اجناس سایر مغازه ها مقایسه کنید.

انواع شال

  • شال نخی این شال ها راحت بوده قابل شستشو و با دوام هستند و قابل اتوکشی و استفاده چندین چند باره می باشند. این شال ها پرطرفدار ترین جنس شال می باشند و به دلیل راحتی و قیمت مناسب برای مصارف روزمره خریده می شوند.
  • شال پلیسه
  • شال مامی
  • شال حریرکرپ به دلیل سبکی و نرمی راحت و زیبا هستند و البته رنگ ماتشان مانع دیده شدن مو ها از زیر شال می باشد و برای استایل و مهمانی های دوستانه گزینه مناسبی می باشد.
  • شال ساتن سطح صاف و براقی دارد و کمی سر می خورد و برای مجالس استفاده می شود.
  • شال لمه این نوع شال بیشتر از طرف خانم های جوان که دوست دارند در مهمانی ها و مجالس دیده شوند درخواست می شود.
  • شال ابریشمی که دارای جنس مرغوب بوده، سبک است، کمتر سر می خورد، چروک نمی شود. قیمت بالایی هم دارد.

شال های لمه و ساتن حریر و ابریشم بیشتر برای مجالس خریده می شود و قیمت بالاتری نیز دارد شال ابریشمی گران ترین جنس شال می باشد. پرطرفدارترین جنس هم نخ می باشد و قیمت مناسبی دارد.

انواع طرح ها

شال نخی در ایران طرح های متنوعی دارد که در سه دسته طبقه بندی می شود.

  • طرح مدرن که شامل طرح کج راه، راه راه، زنجیره و … می شود.
  • طرح کلاسیک که شامل طرح های گل، اسلیمی و … می شود.
  • تک رنگ که طرفداران خاص خودش را دارد.

هر کدام از این طرح ها طرفدارن خاص خودش را دارد و برای کاربردی مناسب می باشد.

شال نخی

شال  نخی بسیار سبک و راحت و در عین حال شیک بوده و می تواند یک استایل دوستانه و اسپرت را تداعی کند.

شال نخی دارای الیاف توخالی طبیعی هست.  نرم، خنک بوده و به عنوان الیاف قابل تنفس و جاذب شناخته می شود. الیاف نخ می توانند ۲۴ تا ۲۷ برابر وزن خود را حفظ کنند. آنها قوی، جاذب رنگ هستند و می توانند در برابر سایش و دمای زیاد مقاومت کنند. در یک کلمه، شال نخی بسیار راحت است. برچسب “نخ خالص”، به ویژه در هند، به این معنی نیست که پارچه فقط از نخ طبیعی ساخته شده است. بلکه این بدان معنی است که مقدار پنبه ای که در پارچه استفاده شده خالص است. پارچه “۱۰۰٪ نخی” محصولی طبیعی است که فقط از الیاف سلولزی تشکیل شده است. این شال ها هر چه بزرگ تر باشند راحت ترند اندازه یک شال معمولی به ۶۰-۷۰ در عرض و ۱۸۰ در طول می باشد ولی اندازه های دیگر ممکن است بزرگ تر یا کوچک تر باشند. این نساجی از نظر شیمیایی آلی است به این معنی که هیچ ترکیبات مصنوعی ندارد. پارچه نخی از الیاف اطراف دانه های گیاهان پنبه حاصل می شود.

تقریباً ۷۵ درصد از محصولات پوشاک جهان حاوی مقداری پنبه هستند. نخ پرکاربردترین الیاف نساجی در جهان است و تولید کنندگان این پارچه را برای مصارف مختلف تولید می کنند.

به عنوان مثال، بیشتر تی شرت ها حاوی مقداری نخ هستند. از این پارچه برای ساخت حوله حمام و دستشویی استفاده می شود و همچنین از آن برای تهیه روتختی، نیز استفاده می شود. حتی ممکن است تولید کنندگان از پنبه برای ساخت پرده، دیوارپوش و انواع دیگر دکوراسیون منزل استفاده کنند.

از آنجایی که نخ بسیار قابل تنفس و جاذب است، معمولاً در ساخت لباس هایی برای هوای گرم استفاده می شود. نرمی آن باعث شده است که گزینه مناسبی برای پوشیدن لباس رسمی و تجاری باشد و توانایی چشمگیر بودن آن باعث شده تا پارچه ای ایده آل برای شال باشد. تولید کنندگان از پنبه حتی برای تهیه لوازم پزشکی نیز استفاده می کنند و از این پارچه برای ساخت نخ های صنعتی و تارپس نیز استفاده می شود. در کل، از پنبه می توان برای ساختن هر نوع پارچه ای برای مصارف مصرفی یا صنعتی استفاده کرد.

چه طور در زمینه شال و روسری فروشنده خوبی باشیم

برای این اینکه بتوانید فروش خوبی داشته باشید باید نیاز مشتریان را بدانید و متناسب با آن به او جنس پیشنهاد دهید. امروزه با گسترش کسب و کارها نیاز به تبلیغ بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. و برای این که فروش خوبی داشته باشید باید تبلیغ مناسبی هم انجام دهید. بهترین تبلیغ برای شال و روسری، یک فروشنده خوب می باشد که بتواند اعتماد مشتری خود را جلب کند. به ویژه اینکه مشتریان شال و روسری اکثراً خانم ها هستند. در اینجا به برخی از ویژگی های یک فروشنده خوب اشاره می کنیم.

۱۰ ویژگی برتر یک فروشنده برتر

هیچ چیز خاص یا جادویی در مورد ویژگی های فروشندگان برتر وجود ندارد.  صفات ساده ای وجود دارند که ممکن است کاملاً واضح  باشند اما به این معنی نیست که همه آنها رادارند.

بیایید ببینیم یک فروشنده خوب چه ویژگی های اخلاقی دارد:

  • خوشحال
  • پرشور
  • خلاق
  • همدل
  • پاسخگو
  • آماده
  • فنآوری
  • بسیار درگیر
  • هدف گرا
  • روابط محور

اگر بخواهیم این ویژگی ها را بیشتر توضیح دهیم:

  • خوشحال

شما می خواهید “بله” زیادی در فروش بشنوید. متأسفانه، هیچ راهی برای این کار وجود ندارد.شنیدن پاسخ های منفی به طور منظم می تواند بسیار ناامید کننده باشد. اما برای افراد موفق، “نه” به معنای پایان نیست.”نه”  برای همیشه نیست، بلکه این بدان معنی است که در حال حاضر نیاز ی در این مورد وجود ندارد.فروشندگان موفق با نگرش مثبت با مشکلاتی روبرو می شوند، از آنها یاد می گیرند و همیشه به دنبال فرصت هستند.آنها در سخت ترین شرایط قوی تر از گذشته خود را نشان می دهند.

  • پرشور

اشتیاق داشتن به این شغل به معنای چیزی غیر از تلاش برای فروش است.فروشندگان پرشور واقعاً در جهت اهداف بالاتر مانند تعالی شخصی و ارتقای خود تلاش می کنند. موفقیت در فروش در کلیه ابعاد زندگی هم تأثیر می گذارد به این معنی که یک فرد پرشور به موفقیت در تمام فرصت ها فکر می کند.

پرشور بودن اگر در جهت صحیح هدایت شود، مزایای طولانی مدت خواهد داشت که روی  کل حرفه تأثیرمی گذارد.فروشندگان برتر اشتیاق خود را برای توسعه حرفه خود دارند و تا به حد مطلوب نرسند تلاش خود را متوقف نمی کنند.با این حال، آنها در درجه اول به تأثیرگذاری در زندگی افراد فکر می کنند و هر روز به سمت آن هدف می روند.

  • خلاق

خلاقیت در فروش اهمیت دارد. ممکن است به خلاقیت فکر نکنید، شاید به نظرتان خلاقیت فقط مختص نویسندگان و هنرمندان باشد ولی فروشندگان هم نیازبه خلاقیت دارند.  فروشندگان برتر به طور متفاوتی به امور نگاه می کنند. تفکر خلاق و مهارت های تحلیلی، آنها را قادر می سازد راه حل هایی را ارائه دهند که دیگران آن را نمی بینند. آنها مدبر هستند و از هر آنچه در اختیار دارند بهترین نتیجه را می گیرند. اگر می خواهید بهترین باشید، باید یک حل کننده مشکل خلاق باشید که می تواند روش های جدیدی را برای کمک به مشتریان خود ارائه دهد.

  • همدل

همدلی و دلسوزی پیش نیاز خدمات عالی به مشتری است.

  • درگیر

درگیر بودن مهم است. شما باید هر روز در کارخود فعال و حاضر باشید.

فروشندگان برتر به طور واقعی عاشق شغل خود و افرادی هستند که با آنها کار می کنند. آنها به محصول خود اعتقاد دارند و این بدان معنی است که  می توانند با اطمینان کامل بفروشند.

آنها فعال و متصل به سازمان خود هستند. آنها در ارزیابی ها ، نظرسنجی ها و برنامه های آموزشی شرکت می کنند.

هدف گرا

توانایی تنظیم اهداف شخصی و حرفه ای یک ویژگی مشترک موفق ترین فروشندگان است. بیشتر فروشندگان هدف گرا هستند.

آنها فقط یک هدف ندارند. آنها دقیقاً می دانند که چه کاری می خواهند (و چه زمانی) انجام دهن ، و همه چیز را در مورد این اهداف برنامه ریزی می کنند. بهترین فروشندگان نیز اهداف بلند پروازانه اما قابل دستیابی را تعیین می کنند.فروشندگان موفق اهداف بلند مدتی را تعیین می کنند که به آنها در رشد فردی و حرفه ای کمک می کند.رسیدن به این اهداف مستلزم صبر، برنامه ریزی و دید طولانی مدت است.

حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که اگر نمی دانید کجا می روید، چگونه می خواهید به آنجا برسید؟فروش همه چیز مربوط به روابط است. بهترین فروشندگان از اهمیت اعتماد و اطمینان و رضایت از هرگونه معامله آگاهی دارند.

آنها همچنین می دانند که رسیدن به این موارد می تواند به زمان نیاز داشته باشد، به همین دلیل آنها به طور مرتب با گذشت زمان مشتری را پیگیری می کنند، نه فقط وقتی که می خواهند یک معامله را ببندند. نکته اصلی در اینجا اصالت است. این رابطه نیاز به اصالت دارد ، نه صرفاً معامله ای.

بدون شک سود و ضرر همیشه وجود خواهد داشت، اما موفق ترین فروشندگان هرگز با مشتریان خداحافظی نمی کنند.یک مغازه نورگیر و زیبا به همراه انواع تزئینات شال و روسری هم میتواند گزینه خوبی برای تبلیغ باشد. همچنین اگر در محل رفت و آمد خانم ها و دختران باشد، صد در صد در جذب مشتری تأثیرگذار خواهد بود.

خرید شال نخی از عمده فروشان

برای خرید شال نخی از عمده فروشان می توانید به تهران مراجعه کنید چون اکثر عمده فروشان شال در این شهر مستقر هستند و شما می توانید با قیمت پایین برای مغازه خود جنس تهیه کنید. توزیع کننده و تولید کنندگان شال و روسری بیشتر در شهرهای مشهد، یزد، اصفهان و تبریز فعالیت می کنند. این توزیع کنندگان در درجه اول محصولات خود را به عمده فروشان در حجم بالا می دهند و شما می توانید این محصولات را به صورت حجم کمتر تهیه کنید. شال نخی بیشتر از انواع دیگر شال ها در ایران طرفدار داشته و تولید می شود و تمام مغازه های شال و روسری اول به سراغ تهیه شال نخی می روند تا نیاز مشتریان خود را برآورده کنند. ایران قادر است بهترین طرح های شال نخی را ارائه دهد و حتی سایر کشورها طرح های ایران را کپی می زنند.