پوشیدن روسری در کشور ما ایران نه تنها یک امر ضروری می باشد بلکه امروزه انواع مد و سلیقه بانوان ایرانی در آن رسوخ کرده به همین دلیل یک کسب و کار خوب و پرفروش می باشد. در فروش روسری نیازی به تعیین اندازه و سایز بندی نیست و همه اندازه ها برای هر کسی کاربرد دارد و این یک مزیت محسوب می شود. هر رنگ و طرحی چه رسمی و چه مجلسی طرفداران خاص خود را دارد. و یک عمده فروشی روسری باید هر نوع سلیقه و کاربردی را در محصولات خود در نظر بگیرد. خرید از عمده فروشی روسری رایجترین  و پرسودترین خرید و فروش ها در این حوزه می باشد. روسری ها می توانند طرح های بسیار متنوعی داشته باشند علاوه برآن یک روسری را می توان به روش های مختلفی روی سر گره زد پس قبل از اینکه به عمده فروشی روسری سری بزنید باید اطلاعات کافی از طرح ها و رنگ های پرفروش داشته باشید. شال و روسری تنوع زیادی دارد نیازی به تعیین سایز نیست و قیمت یک شال یا روسری با قیمت یک وعده غذای بیرون برابری می کند بنابراین بسیاری از کسانی که می خواهند هدیه ای برای عزیزان خود بخرند شال یا روسری را انتخاب می کنند. در هنگام خرید جنس از عمده فروشی روسری برای مغازه خود در نظر داشته باشید که جنس شال و روسری طوری باشد که زیاد سر نخورد و طرح و رنگ های متنوع برای برای سلیقه های متنوع تهیه کنید. برای اینکه هنگام خرید از عمده فروشی روسری میان هزاران طرح و رنگ گیج نشوید باید آشنایی کافی با طرح ها و جنس روسری داشته باشید و این را در نظر بگیرید که توجه به کیفیت ظاهری روسری در جذب هر چه بیشتر مشتری و فروش بالاتر نقش اساسی دارد.

انواع طرح روسری

  • سنتی: شامل انواع گل و بوته و … می باشد
  • مدرن: چهارخانه، راه راه، کوبیسم، زنجیری و …
  • تک رنگ: معمولاً نخی و ساده است و رنگ های متنوعی دارد.

انواع جنس روسری

  • نخی: زیرمجموعه ای از پارچه های پنبه ای هستند، راحت بوده و کمتر سر می خورند
  • حریر: سبک، نازک و خنک هستند برای فصول گرم سال مناسبند
  • ساتن: سطح صاف داشته و برای روسری های مجلسی بیشتر استفاده می شود.
  • ابریشم: پارچه ای مرغوب و سبک است برای روسری های مجلسی استفاده می شود و گران قیمت است

برای اینکه در خرید از عمده فروشی روسری انتخاب مناسبی داشته باشید باید مشتریان خود را بشناسید تا بدانید بیشتر طرفدار کدام طرح و جنس هستند.

در مورد بازار روسری تحقیق کنید

نشان دادن اینکه شما وضعیت بازار را می دانید و باید برای موفقیت در خرید و فروش روسری چه کاری انجام دهید، بسیار مهم است.

برای اینکه بدانید چه طرح و رنگی را از عمده فروشی روسری بیشتر تهیه کنید در مورد بازار روسری تحقیق کنید تحقیقات بازار با هدف فهم دلایل خرید محصولات، انجام می شود. این کار مواردی مانند رفتار مصرف کننده را بررسی می کند، از جمله اینکه چگونه عوامل فرهنگی، اجتماعی و شخصی بر رفتار مشتریان تأثیر می گذارند.

تحقیقات بازار به دو دسته اصلی و ثانویه تقسیم می شود. تحقیقات اولیه بازار هدف را مستقیماً مطالعه می کند، در حالی که تحقیقات ثانویه اطلاعاتی را که دیگران درباره مشتریان جمع آوری کرده اند مطالعه می کند. تحقیقات اولیه ممکن است مصاحبه تلفنی یا نظرسنجی باشد یکی از راه های تحقیقات اولیه برای انتخاب کالای پرفروش بررسی سوابق فروش مغازه می باشد به این معنی که قبلاً کدام روسری ها از چه جنس و طرحی می توانید سوابق فروش خود را نیز مطالعه کنید. تحقیقات ثانویه ممکن است از گزارش های موجود در وب سایت های سازمان های مختلف یا وبلاگ های نوشته شده در مورد این صنعت باشد. برای برنامه خود می توانید از هر نوع تحقیق یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید.

سؤالهای اساسی که می خواهید با تحقیقات بازار به آنها پاسخ دهید عبارتند از:

  • مشتری های شما چه کسانی هستند؟ آنها را از نظر سن، شغل، درآمد، شیوه زندگی، پیشرفت تحصیلی و غیره شرح دهید.
  • الان آنها از شما چه می خرند؟ عادات خرید آنها در رابطه با خرید روسری توصیف کنید، از جمله میزان خرید آنها، برندهای مورد علاقه آنها، محبوب ترین ویژگی ها و نکات غالب قیمت.

  • چرا روسری می خرند؟ برای جواب دادن به این سؤال سعی کنید خود را به جای مصرف کننده بگذارید. پاسخ ها به محصول و کاربردهای آن بستگی دارد. برای پوشش، حفاظت از گرما و سرما، زیبایی یا …

  • آنها چه چیزی را از شما خریداری می کند؟ اگرچه ممکن است پاسخ به این سؤالات دشوار به نظر برسد، ولی این پاسخ ها اطلاعات مفصلی در مورد بازارها، آمار فروش و انگیزه خرید مصرف کننده  به ما می دهند. بهره برداری از منابع جمع آوری اطلاعات برای پاسخ هر چه بیشتر به سوالات، برنامه شما را قانع کننده تر و شانس موفقیت شما را بیشتر می کند. برنامه های نرم افزاری برنامه کسب و کار شامل تحقیقات دقیق و تحقیقات آنلاین در دسترس است. اگر از چنین نرم افزاری استفاده می کنید، از این قابلیت استفاده کنید و داده های اضافی را که در جای دیگری پیدا می کنید به آن اضافه کنید.

مشتریان بالقوه خود را بشناسید

نه تنها در فروش شال و روسری بلکه قبل از راه اندازی هر شغل جدید، باید مشتری بالقوه خود را شناسایی کنید. برای داشتن یک ایده خوب برای محصول یا خدمات با توجه به نیازهای مشتریان و آینده نگری، باید آنها را بهتر بشناسید. تعیین بازار هدف برای تجارت شما همچنین به استفاده بهینه از منابع بازاریابی و تبلیغات شما کمک خواهد کرد. شناسایی بازار هدف کار ساده ای نیست. برای شناسایی آن نیاز به تحقیق دارید اگر بازار هدف را به درستی شناسایی کنید این یک مزیت رقابتی به شما می دهد تا ایده های خود را همراه با آینده نگری جامه عمل بپوشانید. در اینجا چند نکته هوشمندانه وجود دارد که می توانید ضمن شناسایی مشتریان بالقوه خود از آنها استفاده کنید!

  • مشخصات مشتریان را در نظر بگیرید

اولین و مهمترین قدم در جهت تعیین بازار هدف، آگاهی از مشخصات مشتریان است. گروه سنی، جنسیت، موقعیت مکانی، وضعیت تأهل، شغل و درآمد سالانه اصول اساسی برای شروع آن است. به عنوان مثال، مغازه ای که مشتریان خود را به عنوان دختران و زنان جوان بین ۱۵-۲۵ سال شناسایی می کند یا مشتریان هدف خود را به عنوان زنان ۱۸ تا ۳۰ ساله تعریف می کند.

  • ارزیابی روانشناسی

بعد از اینکه با چشم انداز خود آشنا شدید، باید روانشناسی آنها را در نظر بگیریدکه شامل خصوصیات شخصیتی ،هنجارهای اجتماعی، ارزش ها، علایق و سبک زندگی است. برای اینکه فروش کالای شما موفقیت آمیز باشد، باید ارزیابی کنید که این کالا چگونه می تواند در سبک زندگی خریداران بالقوه شما تفاوت ایجاد کند.

  • درمورد مارکهای رقیب موفق تحقیق کنید

ساده ترین روش برای شناسایی مشتریان و آینده نگری، انجام تحقیقات بر روی مارک ها است. با این حال، شما نباید خرید خود را به بازار انبوه محدود کنید. بنابراین به بازار هدف رقیب خود نگاهی بیندازید اما به دنبال بازارهای دیگر نیز باشید.

  • محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه کسی از شما خریداری می کند

یکی دیگر از نکات بصیرت شناختن چشم اندازهای شما، انجام تجزیه و تحلیل محصول است. مزایای محصول خود را تعریف کنید و سپس تجزیه و تحلیل کنید که چه کسی می خواهد این کالا را خریداری کند. به عنوان مثال، در نظر بگیریم که روسری شما نخی و با رنگ بندی تیره باشد. در این صورت می توانید مشتریان خود را زنان جوان و میانسال در نظر بگیرید مثلا ً گروه سنی ۵۰- ۲۰ . اگر کالای گران قیمتی را به فروش می گذارید افراد جزئیات دقیق محصول را جویا خواهند شد.

  • وبلاگ ها و انجمن ها را بخوانید

زندگی امروز محدود به دنیای حقیقی نمی شود و ارتباط با اینترنت و فضای مجازی هم می تواند در شناسایی بازار هدف بسیار سودمند باشد. با خواندن وبلاگ ها و انجمن های مربوطه در این صنعت، می توانید به راحتی مصرف کنندگان بالقوه خود را بصورت آنلاین جستجو کنید. در دوره دیجیتالی فعلی، مشتریان دوست دارند در مورد پست ها و انجمن های وبلاگ اظهار نظر کنند، می توانید به وب سایت های دارای رتبه برتر صنعت خود مراجعه کنید و ببینید چه نوع مشتریانی در مورد پست های وبلاگ خود اظهار نظر می کنند و در بحث های انجمن شرکت می کنند. می توانید از رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید تا چشم انداز خود را مشخص کنید. اگرچه وقت گیر است، جستجوی آنلاین موجب صرفه جویی در هزینه های زیادی می شود و در عصر کنونی ایجاد روابط با مشتریان به صورت آنلاین آسان تر است.

از رویکرد ارتباطی منحصر به فرد و غیر متعارف استفاده کنید

به جای استفاده از فراخوانی سرد سنتی و سایر رویکردهای ارتباطی برای دستیابی به مشتریان احتمالی خود، از پورتالهای ابتکاری و تعاملی مانند گفتگوی زنده استفاده کنید. ادغام پشتیبانی چت زنده در وب سایت مشاغل شما به شما کمک می کند تا با مشتری های بالقوه خود به روشی راحت تر ارتباط برقرار کنید. می توانید در مورد جمعیت و روانشناسی بازدیدکنندگان در صفحه وب خود اطلاعات کسب کنید. بازاریابی محصولات خود و متناسب با خدمات مشتری متناسب با تنظیمات آنها، با کمک سرویس چت زنده بسیار آسان تر خواهد بود.

در مورد قیمت ها اطلاعات کسب کنید

به عنوان بازاریاب و صاحبان مشاغل، به احتمال زیاد شما با روند قیمت گذاری محصولات یا خدمات سر و کار خواهید داشت. از قیمت ها آگاهی لازم را کسب کنید و از عمده فروشی روسری خرید کنید که قیمت مناسبی پیشنهاد دهد در این صورت شما می توانید اجناس خود را با قیمت مناسب بفروشید و مشتریان بیشتری داشته باشید.

یکی از اولین تکنیک هایی که بسیاری از بازاریابان برای ایجاد استراتژی جدید قیمت گذاری انجام می دهند، مقایسه مستقیم قیمت با رقبا است.

مشکل این روش در این است که، قیمت گذاری تطبیقی ​​همیشه به همان اندازه معتبر نیست که بازاریاب فکر می کند، و می تواند برداشت مشتری را از محصول تحت تأثیر قرار دهد.

مشتری ممکن است به دنبال ارزان ترین ها نرود. پس هنگام قیمت گذاری حتما ً کیفیت را هم درنظر بگیرید. از عمده فروشی خرید کنید که کیفیت خوب و قیمت مناسب دارد.

خرید و فروش روسری در ایران

توزیع کنندگان روسری در ایران اغلب در استان‌های یزد، اصفهان، تهران، تبریز و مشهد می‌باشند و یک عمده فروشی روسری تمام محصولات خود را از این شهرها تهیه می کند. عمده فروشی روسری کالاهای خود را به صورت انبوه و یکجا خریداری می کند چون خرید کالا به صورت انبوه تخفیف های خاص خودش را دارد. مغازه داران و فروشندگان محصولات خود را از عمده فروشی روسری تهیه می کنند. اکثر طرح و رنگ های پرطرفدار روسری از روی هم کپی می شود و ممکن است حاشیه سود پایینی برای توزیع کننده داشته باشد.

چون طرح های روسری توسط طرح و رنگ بومی تهیه می شود تولید روسری در ایران با تعداد بسیار بالا اتفاق می افتد. بیشتر عمده فروشی های روسری در شهر تهران متمرکز هستند.