ایران جزء کشورهایی است که فروش شال و روسری در آن بسیار رواج دارد. در زمان های گذشته چون فروشنده شال و روسری در بازار کم بود نیاز به رقابت احساس نمی شد. ولی امروزه نیاز اساسی به بازاریابی و رقابت احساس می شود. اولین پله ای که یک فروشنده شال و روسری باید طی کند انتخاب عمده فروشی شال و روسری می باشد. با خرید محصولات با قیمت مناسب و با کیفیت، فروشنده می تواند کالا را با قیمت پایین تر به مشتری عرضه کند و فروش خوبی داشته باشد،  پس در درجه اول یک مغازه دار باید عمده فروشی شال و روسری را برای مغازه خود انتخاب کند.

شال

شال اغلب برای تیپ های اسپرت مناسب است و صورت را گرد نشان داده و هر گروه سنی طرفدار آن می باشد. رنگ بندی و طرح های کار شده روی شال مهمترین عامل در انتخاب آن می باشد.

 استفاده از شال یا روسر فقط مختص کشور های اسلامی نمی باشد و در کل دنیا زنان دوست دارند بنا به دلایلی سرو گردن خود را بپوشانند. شال پارچه ای است که به دلیل گرمی، محافظت در برابر آفتاب، پاکیزگی، مد یا دلایل مذهبی  اطراف گردن یا سر را می پوشاند. حتی در بعضی کشورها  برای نشان دادن حمایت از یک باشگاه ورزشی یا تیم از آن استفاده می شود. شال را می توان در انواع مختلفی از مواد مانند پشم، کتان، نخ یا پنبه تهیه کرد. فروش شال و روسری می تواند گزینه مناسبی برای شروع یک کسب و کار مناسب در ایران باشد چون کالایی است که در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و همچنین نیاز به سایز بندی نداشته و همیشه و در تمام اندازه ها به فروش می رود. قبل از اینکه به عمده فروشی شال و روسری مراجعه کنیم باید بدانیم که در بازار شال و روسری رنگ و طرح همیشه بر برند ارجحیت دارد.  پس قبل از این که در مورد برند تحقیق کنید اول طرح و رنگ را مشخص کنید. کیفیت ظاهری شال و روسری در فروش آن نقش اساسی دارد بسته بندی شیک و زیبا هم مهم است و دقت کنید شال لک دار، زده دار و دارای نقوش جابه جا شده نخرید.  بازار تهران محل اصلی عمده فروشی شال و روسری می باشد.

اندازه شال

اندازه متوسط شال ۶۰- ۷۰ سانت عرض و طول ۱۸۰ سانت می باشد البته طول ۲ متر بهتر است چون نگه داشتن شال بزرگ راحت تر است و به دلیل بزرگی و تا شدن،  بهتر می تواند در حفظ حجاب مؤثر باشد.

برندها

طرح های چینی و پاکستانی را به جرئت می توان کپی طرح های ایرانی دانست. شال های نخی تک رنگ و رنگی جزءکالاهای پرفروش در ایران می باشد.

انواع برندهای شال و روسری

  • سیمارو
  • توتو
  • لورنزو
  • گستراسکارف
  • ماچو
  • و…

همیشه برندهای ایرانی و ترک مشتریان زیادی  داشته است.

انواع جنس شال

  • نخی: پر طرفدارترین جنس شال می باشد راحت، سبک و خنک است کمتر سر می خورد قیمت آن مناسب است قابلیت چندین بار شستشو و اتو کشی دارد.
  • حریر: به نسبت شال نخی بیشتر سر می خورد حالت تزئینی دارد تا حالت حجابی، سبک و خنک است برای فصول گرم سال مناسب است.
  • ساتن: سطح صاف و براق دارد بیشتر سر می خورد کاربرد مجلسی دارد
  • ابریشم: مرغوب و گران قیمت است کمتر از ساتن و حریر سر می خورد کمتر چروک می شود و برای مجالس استفاده می شود.

شال های ابریشمی و حریر اغلب در مراسم و مجالس استفاده می شود و قیمت بالاتری هم دارد. این روسری ها با رنگ های ثابت و طرح های فوق العاده مشتریان خاص خودش را دارد.

شال ها با جنس نخ به دلیل دوام بالا، راحتی و عدم سر خوردن و قیمت مناسب مشتریان زیادی دارد که برای کاربردهای روزمره از آن استفاده می کنند.

انواع طرح های شال و روسری

  • سنتی: دارای نقوش گل و بوته، اسلیمی و …
  • مدرن: طرح های زنجیری، چهارخانه و …
  • تک رنگ: در یک رنگ

تاریخچه شال و روسری

پوشیدن شال و روسری از زمان های قدیم در سراسر جهان رواج داشته است. در روم باستان از این لباس برای تمیز نگه داشتن سر و گردن استفاده می شده و نه گرم کردن. آن را کانونی یا سوداریوم (در لاتین برای “پارچه عرق”) می نامیدند و برای پاک کردن عرق از گردن و صورت در هوای گرم استفاده می شد. این پارچه ها در ابتدا توسط مردان دور گردنشان  پوشیده می شد یا به کمربندشان گره می خورد.

روسری تا اوایل قرن ۱۹ برای مردان و زنان به یک لوازم جانبی واقعی مد تبدیل شد. تا اواسط قرن بیستم، شال ها و روسری ها به یکی از ضروری ترین لوازم جانبی  برای زنان تبدیل شدند.

موارد استفاده و انواع

در آب و هوای سرد، یک شال بافتنی ضخیم، که اغلب از پشم ساخته می شود، برای گرم نگه داشتن، روی سر و  اطراف گردن استفاده می شود که معمولاً با یک ژاکت یا کت همراه است. همچنین از شال می توان برای پوشاندن صورت و گوش از سرما  استفاده کرد. قبل از مراجعه به عمده فروشی شال و روسری باید فصل و نوع کاربرد آن را هم مشخص کنیم.

شال نازک، غالباً به عنوان یک حجاب زیبا در بین خانم ها استفاده می شود. در کشورهای غیر اسلامی در آب و هوای خشک، گرد و غبار و یا در محیط هایی که آلودگی های زیادی در هوا وجود دارد،  از روسری های نازک برای تمیز نگه داشتن سر استفاده می شود. با گذشت زمان، این رسم در بسیاری از فرهنگ ها، به ویژه در بین زنان، به یک کالای شیک تبدیل شده است.

انواع شال

  • شال نخی
  • شال لمه
  • شال شنی
  • پلیسه

تبلیغ شال و روسری

تبلیغ در هر صنف و صنعتی یک عامل بسیار مهم در جذب مشتری می باشد. بهترین عامل تبلیغ  یک فروشنده صادق است که بتواند تمام ویژگی های محصول خود را شرح دهد نیازهای مشتری خود را تشخیص داده و

بهترین محصول را به او پیشنهاد دهد . خریداران شال و روسری اکثراً خانم ها هستند و دوست دارند از جایی خرید کنند که  راحت باشند.

برخی از ویژگی های یک فروشنده خوب

  • به مشتری خوب گوش دهد

یک فروشنده خوب نیازهای مشتری را برآورده می کند. تنها راه برای فهمیدن نیاز مشتریان خوب گوش دادن است. بهترین فروشندگان همیشه صحبت نمی کنند.

  • خود را به جای مشتری بگذارد

یک فروشنده خوب می داند چگونه مشتری خود را راضی کند. آنها به خوبی می دانند که چگونه می توانند یک محصول یا خدمات را بفروشند. همدلی راهی عالی برای پیش بینی آنچه مشتری می خواهد است.

  • رقابت پذیری

فروشندگانی که موفق می شوند از سنجش مهارت های خود در برابر رقبا  لذت می برند. در یک کلام ، آنها رقابت می کنند. آنها نمی خواهند فقط در کاری که انجام می دهند بهتر شوند. آنها می خواهند در تمام زمینه ها از همه بهتر باشند.

  • شبکه سازی

فروشندگان خوب عاشق شبکه هستند. به این معنی که آنها در دل مردم نفوذ می کنند و مشتریان خود را انتخاب می کنند آنها در جامعه خود درگیر می شوند و روابط تجاری مختلفی با هم دارند. شبکه سازی بخشی از کار برای آنها نیست بلکه راهی است که دوست دارند وقت خود را سپری کنند.

  • اعتماد به نفس

اعتقاد به محصول یا خدمتی که می فروشند ضروری است. این اعتماد به نفس به مشتریان هم سرایت می کند و باعث می شود مردم بخواهند بیشتر بخرند.

  • با انگیزه برای فروش

یک فروشنده موفق همیشه با انگیزه است. آنها همیشه در هر لحظه آماده فروش هستند و به طور مداوم به دنبال فرصت ها هستند.

  • انعطاف پذیری

وقتی تعداد فروش کم می شود، دلسرد نمی شوند. در عوض ، آنها به دنبال راه های ابتکاری برای چرخاندن کارهاهستند.

هنگام تبلیغ خود در فضای آنلاین هم این هفت ویژگی را فراموش نکنید.

ویژگی های برجسته یا ویژگی های یک نسخه تبلیغاتی خوب عبارتند از: (۱) باید ساده باشد (۲) باید بتواند توجه خواننده را به خود جلب کند (۳) باید پیشنهادی باشد (۴) باید دارای ارزش اعتقاد (۵) باشد. به مردم آموزش دهید (۶) باید ارزش به یاد ماندنی داشته باشد و (۷) باید واقعیت داشته باشد!

ویژگی های مغازه روسری فروشی

یک عامل مهم دیگر در جذب مشتری مغازه نورگیر، زیبا و شیک می باشد و هم چنین محل مغازه که در یک جای پررفت و آمد باشد.

قبل از اینکه برای خرید اجناس مغازه به عمده فروشی شال و روسری سری بزنید باید با انواع طرح ها و جنس های روسری آشنا باشید و بدانید هر رنگ و جنسی برای کاربردی استفاده می شود.

مشتریان خود رابشناسید

مشتریان شما چه کسانی هستند؟ چه سنی دارند؟ و چه سیقه ای دارند؟ البته برای یک مغازه شال و روسری بازار هدف تاحدودی مشخص است ولی بد نیست کمی بیشتر در این زمینه تأمل داشته باشیم.

با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد، داشتن یک بازار هدف تعریف شده از همیشه مهمتر است. هیچ کس نمی تواند همه را هدف قرار دهد.

بسیاری از مشاغل می گویند “هرکسی که به اجناس  من علاقه دارد” هدف قرار دادن یک بازار خاص به معنای این نیست که شما افرادی را که معیارهای شما مطابقت ندارند محروم می کنید. در عوض، بازاریابی هدفمند این امکان را به شما می دهد تا کالاهای خود را روی یک بازار خاص متمرکز کنید که بیشتر از سایر بازارها از شما خرید می کنند. این روشی بسیار مقرون به صرفه تر، کارآمدتر و مؤثرتر برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.

به عنوان مثال ، یک فروشنده روسری می تواند زنان بین سنین ۲۰ الی ۵۰ سال را مشتری هدف خود قرار دهد برای تعریف بازارهدف دقیق تر، این فروشنده حتی  می تواند مردانی را هم در نظر بگیرد که می خواهند از شال یا روسری به عنوان هدیه استفاده کنند.

با داشتن یک مخاطب مشخص ، تعیین موقعیت مکانی و نحوه فروش برای شما بسیار ساده تر است.

قبل از مراجعه به عمده فروشی شال و روسری بدانید بازار هدف شما بیشتر چه کسانی هستند، بیشتر کجاها رفت و آمد می کنند، چه سلیقه ای دارند و بیشتر طرفدار چه رنگ، طرح و جنسی هستند.

اکثر عمده فروشی شال و روسری در شهر تهران مستقر هستند و برای خرید برای مغازه باید به این شهر مراجعه کنید. توزیع کننده شال و روسری کسانی هستند که این اجناس را به صورت انبوه تولید کرده و به عمده فروشی شال عرضه می کنند. توزیع کنندگان اغلب در شهر های مشهد، یزد، اصفهان، تبریز، تهران مستقر هستند و عمده فروشی شال و روسری برای خرید باید به این شهرها مراجعه کند. یک عمده فروش شال و روسری اجناس را به قیمت پایین تر میخرد و به مغازه داران و فروشنده ها می دهد. مغازه دارن نمی توانند از توزیع کننده مستقیماً خرید کنند و اگر هم بخواهند انباری برای نگه داری این حجم جنس ندارند.

شال و روسری در ایران طرح های بسیار جذاب و زیبایی دارد و حتی بعضی از کشورها از ایران تقلید می کنند.