طرح‌ها و رنگ‌های مختلف شال و روسری در بازار و در عمده فروشی‌ها، فروشندگان این صنف و مزون‌داران را دچار این سردرگمی می‌کند که بهتر است چه طرح یا مدلی را خریداری کنند؟ و یا چه روسری و شالی را با سایر تولیدات خود ست کنند؟ در این مقاله سعی شده است تمامی طرح و رنگ‌های مختلف موجود در بازار اعم از مدرن یا سنتی آورده شود تا فروشندگان و مزون‌داران تمامی اطلاعات این حوزه را یک جا به دست بیاورند. استفاده از طرح‌های مدرن، به روز و جذاب باعث افزایش فروش و سود بیشتر شما خواهد شد.

طرح‌ها و رنگ‌های مدرن شال یا روسری

چند دهه است که طرح‌ها و مدل های مختلف شال و روسری به صنعت مد راه پیدا کرده اند. حتی برندهای مطرح دنیا نیز به تولید طرح‌های مدرن و متنوع پرداخته اند تا بتوانند در این زمینه نیز موفق شوند. جالب است بدانید که تنها کشورهای مسلمان از این اجناس استفاده نمی کنند؛ بلکه سایر کشورهای غیر مسلمان نیز از شال یا روسری به عنوان اکسسوری در استایل خود استفاده می‌نمایند؛ تا ظاهر شیک و زیبایی را به استایل خود بدهند. ما در ادامه، تمامی مدل‌ها و طرح‌های موجود در بازار را بررسی می‌کنیم تا بتوانید به طور جامع و کامل با انواع اجناس بازار آشنا شوید و دید کاملی برای خرید اجناس فروشگاه یا مزون خود به دست بیاورید.

مدل های نخی

یکی از طرح‌های شال و روسری که جزء کاربردی‌ترین ها محسوب می‌شود، اجناس نخی و نازک است که بیشتر افراد برای فصل گرما از آن‌ها استفاده می‌کنند. شال‌های سال ۹۸ از آن دسته کارهایی نیستند که بسیار بلند باشند و بتوانید چندین دور، دور گردن بپیچید، بلکه اندازه متعارفی دارند. از رنگ‌ها و طرح‌های جدید برای سال ۹۸، می‌توان به رنگ‌های روشن مانند رنگ پاستیلی اشاره کرد. بهتر است فروشندگان شال و روسری و مزون داران حتما از کارهای نخی و ساده در اجناس خود استفاده کنند و سلیقه ساده پوشان را نیز پوشش دهند.

مدل های قواره بزرگ

منظور از مدل‌های قواره بزرگ مدل هایی است که اندازه آن ها حدودا به یک متر می‌رسد. مدل های قواره بزرگ روی شانه به طور یک طرفه قرار می‌گیرند. این نوع، شامل دو دسته رسمی و نیمه رسمی هستند تا همه مکان‌ها و مجالس را پوشش دهند. مدل‌های قواره بزرگ معمولا دارای طرح‌های شلوغ هستند و برای افراد قد بلند انتخاب خوبی محسوب می‌شوند. به مزون داران توصیه می‌شود که این طرح‌ها را با لباس‌های ساده ست کنند و در معرض دید مشتریان خود قرار دهند. فروشندگان شال و روسری نیز می‌توانند آن‌ها را در ویترین خود قرار دهند و مشتری بیشتری جلب کنند. به این خاطر که این نوع اجناس طرفداران بسیار زیادی دارند.

مدل های پوم پوم دار

مزون دارانی که مخاطبان نوجوانان زیادی دارند، می‌توانند از مدل های پوم پوم دار استفاده نمایند. از طرح‌های جدید و مدرن برای امسال می‌توان به شال‌های پوم پوم دار اشاره کرد. پوم پوم‌ها اصولا در لبه‌ها و یا به صورت تک تک بر روی حاشیه کار استفاده می‌شوند. این نوع مدل شیک و مدرن برای نوجوانان و جوانان بسیار جذاب و زیبا است. بنابراین خرید این نوع نمونه ها برای اجناس فروشندگان شال و روسری و مزون داران توصیه می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که نوجوانان و جوانان همیشه دوست دارند کارهای خاص و متمایز استفاده کنند.

مدل های ترکمن

روسری‌های ترکمنی جزء اجناس قواره بزرگ به شمار می‌آیند که امروزه به علت مد شدن مدل های قواره بزرگ، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. مدل های ترکمنی معمولا ریشه دار هستند و وجود ریشه‌ها، آن‌ها را از سایر مدل های قواره بزرگ متمایز می‌کند. این مدل روسری‌ها عموما رنگ‌های شاد و جذابی دارند. مزون داران می‌توانند با استفاده از روسری‌های ترکمن، استایل‌های جدید را با استایل سنتی ترکیب کنند. حتی اشخاصی نیز هستند که استایل سنتی را به سایر استایل‌ها ترجیح می دهند و مدل‌های ترکمن، پیشنهاد خوبی برای آن‌ها خواهند بود. علاوه بر این فروشندگان شال و روسری با خرید مدل های شاد و جذاب ترکمن برای اجناس خود می‌تواند به تولیدات داخل نیز کمک کنند.

مدل های با طرح کاشی کاری

یک مدل خاص و شیک که امروزه بسیار استفاده می‎شود، شال و روسری با طرح کاشی کاری است. از آن جا که کاشی‌ها، طرح‌های بسیار چشمگیری دارند؛ سعی شده است از طرح‌های کاشی های مساجد و یا سایر مکان های تاریخی در تولیدات شال و روسری الهام گرفته و طرح‌های مدرن و جدیدی ایجاد شود. توصیه می‌شود مزون داران و یا فروشندگان شال و روسری، مدل‌های با طرح کاشی کاری را با کیف ست با آن در یک استایل ساده به کار ببرند. در رنگ و طرح این نوع مدل ها بیشتر از رنگ‌های آبی آسمانی، خردلی و کهربایی استفاده می‌شود. این مدل زیبا نیز در حال حاضر طرفداران زیادی دارد.

مدل های ساتن جدید و مدرن

روسری‌های ساتن جزء مدل های براق و جذاب هستند که خانم‌ها همیشه به آن‌ها توجه نشان داده اند. مدل‌های از جنس ساتن در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند و باب سلیقه تمامی سنین هستند. خانم‌های مسن نیز به طرح های ساتن علاقه بیشتری دارند. بنابراین مزون داران می‌توانند از اجناس ساتن برای تولیداتی که مخصوص بانوان است بهره ببرند. همچنین فروشندگان شال و روسری با ارائه طرح های متنوع و مدرن ساتن به بانوان، می‌توانند رضایت خاطر آن‌ها را جلب کنند. مدل های ساتن بیشتر برای استایل‌های نیمه رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای استایل‌های اسپرت توصیه نمی شوند.

مدل های با طرح چارخونه

فروشندگان شال و روسری و مزون داران می‌توانند انواع مدل‌ها و طرح های چارخونه از جمله چارخونه‌های ریز و یا چارخونه‌های بزرگ را برای نوجوانان و جوانان اسپرت‌پوش ارائه دهند. از طرح‌های مدرن و پر فروش که جزء مدل های ساتن محسوب می‌شوند؛ مدل های با طرح چارخونه‌ای هستند. رنگ مدل های چارخونه‌ای غالبا شامل طیف رنگ‌های کرمی و یا طیف رنگ‌های خاکستری است. توجه داشته باشید که طرح های چارخونه‌ای برای استایل‌های رسمی کاربرد بیشتری دارند.

مدل های گل دار

روسری‌های ساتن گل دار نیز وجود دارند که برای فصل بهار بسیار مناسب هستند. قبلا مدل های ساتن گل دار به نوعی بود که فقط یک قسمت آن گل دار بود، اما در طرح های جدید و مدرن امروزی، کل کار با طرح و نقش گل‌های زیبا پر شده است تا جذابیت بیشتری داشته باشد. وجود این مدل شال و روسری به دلیل خوش آب و رنگ بودن باعث جلب بیشتر مشتری نیز خواهد شد. مزون داران توجه داشته باشند که طرح‌های گل دار برای عید و بهار بسیار پر طرفدار هستند.

مدل های با طرح کهکشانی

این مدل، از طرح‌های جدید و مدرن است که بسیار مورد استقبال نوجوانان قرار گرفته است. مزون داران و فروشندگان شال و روسری می‌توانند برای جلب نظر نوجوانان از مدل های با طرح کهکشان استفاده کنند. مدل‌های با طرح کهکشان به استایل افراد، حالت اسپرت و خلاقانه تری می‌دهند و برای کارهای روزانه کاربرد دارند. از طرح کهکشان هم در روسری و هم در شال استفاده می‌شود.

مدل های با طرح حیوانات

یکی دیگر از طرح‌های مدرن و جدید که امروزه بسیار دیده می‌شود، طرح حیوانات است. این نوع طرح‌ها نیز بیشتر مورد پسند نوجوانان و جوانان است و بیشتر نظر این افراد را به خود جلب می‌کند. در این مدل بیشتر از طرح‌های عروسکی یا کارتونی حیوانات استفاده شده است؛ به عنوان مثال طرح کارتونی جغد، جوجه، گربه و غیره. مدل‌های با طرح حیوانات، بیشتر با استایل اسپرت و یا مانتوی جین ست می‌شود. این نوع مدل جذاب و شیک، از پر فروش‌های سال است و مشتریان زیادی را برای فروشندگان شال و روسری و مزون داران جذب می‌کند.

مدل های میکی موس

شال و روسری با طرح میکی موس نیز این روزها بسیار مد شده است و اکثر نوجوانان و جوانان علاقه به استفاده از این مدل طرح ها در استایل روزانه خود دارند. خرید این نوع مدل‌ها و طرح ها نیز برای فروشندگان شال و روسری و مزون داران توصیه می‌شود.

مدل های با طرح پوست حیوانات

از طرح‌های دیگر شال و روسری، طرح پوست حیوانات است. مانند مدل های با طرح پوست پلنگ یا طرح پوست ببر یا مدل هایی که به صورت ترکیبی از چندین طرح پوست حیوانات در آن‌ها استفاده شده است . این نوع طرح که جزء طرح‌های مدرن شناخته می‌شوند؛ بیشتر در برندهای Zara  و Gucci دیده می‌شوند و خانم‌های مارک پوش به آن‌ها علاقه بیشتری نشان می‌دهند. بنابراین استفاده از این مدل‌ها در مزون‌ها و فروشگاه‌های شال و روسری، نظر مارک پوشان را به خود جلب خواهد کرد.

مدل های با طرح توپ توپی

شال و روسری با طرح توپ توپی از طرح هایی است که همیشه مورد توجه بوده و هست. برای استایل‌های اسپرت یکی از بهترین گزینه‌ها مدل های توپ توپی است. معمولا مدل‌های با توپی توپی‌های بزرگ، طرفداران بیشتری از نوع کوچک دارند.

مدل های لمه

شال و روسری از جنس لمه معمولا نرم و براق هستند و اکثرا در آن‌ها از اکلیل استفاده شده است. رنگ‌های اجناس لمه بیشتر شامل طیف رنگ‌های مشکی، خاکستری، قهوه ای، نقره‌ای و یا شیری رنگ هستند. به علت وجود اکلیل در بافت پارچه این نوع اجناس، توصیه می‌شود از مدل های لمه در استایل‌های مجلسی استفاده شود. همچنین مدل‌های لمه‌ای به طرح رنگین کمانی نیز وجود دارد که توصیه می‌شود مزون داران برای شادتر شدن و رنگی تر شدن کارهای خود از آن‌ها استفاده کنند.

مدل های پلیسه

شال و روسری پلیسه از آن طرح هایی است که هر از گاهی مد می‌شود. اخیرا فروشندگان شال و روسری و مزون داران، بیشتر از مدل های پلیسه در کارهای خود استفاده می‌کنند. مدل های پلیسه در دو نوع طرحدار و ساده وجود دارند. همچنین شامل دو جنس حریر و ساتن هستند. بهتر است از جنس ساتن مدل های پلیسه در استایل‌های مجلسی و از جنس ساده مدل های پلیسه، در استایل‌های روزانه استفاده شود. برخی از مدل‌های شال پلیسه نیز وجود دارد که در لبه‌های آن از تزئیناتی مانند: تور یا مهره‌های زینتی استفاده شده است، که این مدل نیز برای استایل‌های مجلسی توصیه می‌شود.

مدل های گلدوزی شده

شال و روسری با طرح گلدوزی و یا سوزن دوزی نیز وجود دارد که معمولا در لبه‌های کار به صورت یک حاشیه باریک گلدوزی یا سوزن دوزی وجود دارد و گل‌های ریزی نیز در کل شال یا روسری گلدوزی شده است. درصورتی که در مزون خود از کارهایی سنتی استفاده می‌کنید؛ این مدل می‌تواند جذاب باشد. این نوع مدل‌ها در دسته مدل‌ها و کارهای سنتی قرار می‌گیرند و طرفداران خاص خود را نیز دارند. اما به نسبت مدل‌ها و طرح‌های مدرن‌تر، از طرفدار کمتری برخوردار است.

در این مقاله سعی شد تمامی طرح‌ها و رنگ‌های مدرن و جدید شال و روسری معرفی شود تا فروشندگان این صنف و همچنین مزون داران، بتوانند بیشتر با مدل‌های موجود در بازار آشنا شوند و در خرید اجناس خود از این مدل‌ها استفاده کنند. امیدواریم که با بررسی طرح‌های مدرن و شیک ذکر شده، بتوانید مشتریان بیشتری را به فروشگاه یا مزون خود جذب کنید و بیشترین فروش را داشته باشید.