شال و روسری بهار به دلیل ظرافتی که در بافت آن وجود دارد همچنین به دلیل تنوع بسیار زیادی که در جنس و طرح دارد، گزینه همیشگی برای انتخاب بانوان است. به طور کلی می توان گفت، که پرکاربرد ترین پوشش سر و حجاب برای خانم ها در کشورهای اسلامی، روسری و شال است. به همین منظوز باید بگوییم شال روسری بهار به دلیل ویژگی هایی که در بافت آن وجود دارد، انتخاب بیشتر افراد محسوب می شود.

بدین منظور سعی بر این داریم تا شما را با انواع شال و روسری از جمله شال و روسری بهار، جنس آن و طرح و رنگ متناسب با ظاهر و رنگ پوستتان، آشنا سازیم.

انتخاب مدل و رنگ شال و روسری بهار متناسب با صورت

قطعا همه شما به دنبال طرح و رنگ هایی از شال و روسری بهار هستید که به چهره شما بیاید و اصطلاحا به صورتتان بنشیند. ما به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد.

اگر پوستی برنزه و تیره دارید، به هیچ وجه سراغ شال و روسری هایی با توناژ کدر همچون بنفش تیره، قهوه ای و دودی نروید؛ چرا که این رنگ ها باعث می شوند تا پوستتان تیره تر از حالت معمول به نظر برسد. در عوض از شال و روسری هایی استفاده کنید که با رنگ مو و چشمتان همخوانی داشته باشد تا بر زیبایی چهره تان بیافزاید.

اما اگر جزو بانوانی با پوست روشن هستید، بهتر است از شال و روسری هایی با رنگ خیلی روشن استفاده نکنید. رنگ هایی چون آبی آسمانی، سبز روشن، کرمی و لیمویی رنگ هایی هستند که به تنهایی بی روح هستند و چهره شما را هم در نظر بیننده بی روح جلوه می دهند و از جذابیت ظاهریتان می کاهند. در عوض از شال و روسری های بهاری استفاده کنید که در ترکیب آنها از رنگ های یشمی، قهوه ای، نارنجی و زرشکی استفاده شده و زیبایی خیره کننده ای به شما می بخشد.

شال و روسری عمده ارزان

پارچه مناسب شال و روسری بهار

مهم ترین نکته ای که در تولید، انتخاب و خرید شال و روسری بهار باید در نظر گرفت، این است که از چه پارچه ای استفاده می شود؟ زیرا هر پارچه ای برای تولید شال و روسری مناسب نیست و جنس پارچه شال و روسری متناسب با تغییر فصول، تغییر خواهد کرد. به طور مثال خانم ها ترجیح می دهند در روزهای سرد سال از شال و روسری های ضخیم مثل بافت و در فصول گرم سال از شال و روسری های بهار، خنک و نخی استفاده کنند.

در ادامه با انواع جنس پارچه برای شال و روسری آشنا خواهیم شد.

پارچه مناسب شال و روسری برای فصل بهار:

پارچه ی ابریشمی: پارچه ابریشمی، پارچه ای است که برای تولید شال و روسری بهار گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. یادآور می شویم که این جنس از پارچه نسبت به سایر پارچه ها از قیمت بیشتری برخوردار است؛ اما با این وجود جزو پرطرفدار ترین پارچه در شال و روسری های بهاره محسوب می شود.

پارچه نخی: پارچه نخی که زیر مجموعه پارچه های پنبه ای بوده و جزو پارچه مصرفی برای شال و روسری بهار است که گرما و حرارت را از بدن به بیرون منتقل می کند، به همین دلیل مناسب ترین گزینه برای استفاده در فصول گرم سال است. از دیگر ویژگی های مثبت این پارچه می توان به راحت اتو شدن، سر نخوردن از روی سر و قیمت مناسب آن اشاره کرد. تنها نقطه ضعف این پارچه این است که به دلیل بافت نازکی که دارد، زودتر از سایر پارچه ها چروک می شود.

پارچه ساتن: شال و روسری هایی با پارچه ساتن که پارچه ای براق و شاین است، معمولا برای استفاده در مجالس و مهمانی ها کاربرد دارد. شال و روسری های بهاره ساتن با طرح ها و رنگ های متنوع و با قیمتی پایین تر از شال و روسری های ابریشم، در بازار در دسترس قرار دارند.

پارچه حریر: این دست از پارچه هم همچون پارچه ساتن مناسب استفاده در مجالس و مهمانی ها است. پارچه حریر، پارچه ابریشمی (ابریشم طبیعی یا مصنوعی) نازک است و جنسی لخت، خنک، نازک و لطیف دارد. در انتها می توان گفت که شال و روسر۶ی های تولید شده با این پارچه، حالتی سر تر از نخی روی سر دارند و البته گران تر از پارچه های نخی هم هستند .

رنگ مناسب برای شال و روسری بهار

جدا از این که در انتخاب شال و روسری، جنس پارچه از اهمیت خاصی برخوردار است، رنگ شال و روسری نیز جایگاه ویژه ای در انتخابمان دارد. شال و روسری بهار که جزو اکسسوری های بانوان خوش تیپ محسوب می شود، باید در تولید و انتخاب آن دقت و تمرکز زیادی خرج شود؛ چرا که که انتخاب درست آن بر زیبایی افراد تاثیر می گذارد. از جمله عواملی که به جذابیت پارچه شال و روسری می افزاید، رنگ شال و روسری انتخابی است.

ترکیب سایه روشن رنگ ها: اکثر خانم به ست کردن لباس خود با اکسسوری هایشان اهمیت می دهند. بطور مثال در فصول سرد که بیشتر از شلوارهای جین استفاده می شود، بانوان ترجیح می دهند از توناژ آبی (آبی روشن تا تیره) استفاده کنند که این امر زیبایی و جلوه خاصی را به آن ها می بخشد. یا در بهار که معمولا از توناژ سبز یا صورتی استفاده می کنند.

ترکیب رنگ های روشن: از دیگر طیف رنگ هایی که برای تولید و انتخاب شال و روسری بهاره پیشنهاد می شود، ترکیب رنگ های روشن است. برای مثال در بهار از ترکیب رنگ های صورتی، قرمز و سبز یا در تابستان از ترکیب رنگ های اصطلاحا پاستیلی استفاده می کنند که در کل می توان گفت خانم ها از طیف رنگ های روشن به شدت استقبال می کنند.

رنگ قرمز: به طور کلی رنگ قرمز به دلیل جذابیتی که دارد، جزو اصلی ترین انتخاب خانم ها است. رنگ قرمز که خود به چندین دسته از جمله جگری، تیره، اناری و… تقسیم می شود مناسب ست شدن با لباس های تیره ای همچون مشکی است که جلوه خاصی به استایل شما می بخشد. شال و روسری هایی با رنگ قرمز گزینه بسیار مناسبی برای خانم هایی با رنگ پوست سفید و سبزه روشن است.

رنگ های مکمل: امروزه در دنیای مد بیشتر از شال و روسری های بهاره ای استفاده می کنند که رنگ و طرح های مکمل دارند. ترکیب برخی از رنگ ها جلوه و زیبایی افراد را دو چندان می کند که این مسئله مورد توجه قرار گرفته است.

برای مثال ترکیب رنگ های سبز و قرمز از جمله رنگ هایی است که جذابیت آن غیر قابل انکار است و با ترکیب خیره کننده ای که دارد، مناسب تمامی فصول می باشد.

شال و روسری بهاره

طراحی روی شال و روسری بهار

اکثر خانم ها علاوه بر رنگ و جنس شال و روسری انتخابیشان، طرح پارچه نیز برایشان اهمیت دارد، اینکه شال و روسری بهاری را انتخاب کنند که طرحی متفاوت و در عین حال زیبا و چشم نواز داشته باشد، چرا که طرح پارچه جلوه ای خاص به شال و روسری و همچنین چهره مصرف کننده، می بخشد.

برای این کار تولید کنندگان شال و روسری می توانند طرح های ابداعی و انتخابی خود را روی شال و روسری ها با استفاده از نقاشی رنگ روغن، اکریلیک یا طرح های چاپی، پیاده کنند. همچنین مصرف کنندگان می توانند از شال و روسری های برند HPS که دارای طرح های بسیار متنوعی است، خریداری و استفاده نمایند.

البته مسئله حائز اهمیت این است که از طرح هایی استفاده کنید که با رنگ پارچه شما هم خوانی داشته باشد و به زیبایی آن بیافزاید.

چاپ روی شال و روسری بهار

یکی دیگر از راه هایی که می تواند به جذابیت شال و روسری بهار بیافزاید، این است که کار چاپ روی شال و روسری را با متد مختلف، انجام دهیم. روش های گوناگونی برای چاپ انجام می شود که البته بستگی به رنگ و جنس پارچه نیز دارد. بطور مثال اگر رنگ پارچه سفید و جنس آن نخی باشد، می توان بدون محدودیت طرح دلخواه را روی آن چاپ کرد که در ادامه بطور مفصل درباره ی آن صحبت خواهیم کرد.

چاپ بر روی شال سفید: چیزی که واضح است این است که چاپ بر روی پارچه سفید، به دلیل کیفت رنگی که دارد، راحت تر از چاپ بر روی پارچه های رنگی است. یعنی چاپ طوری انجام می شود که اصطلاحا به خورد پارچه می رود و هیچ اثری از شکل اولیه بر روی پارچه نمی ماند، و این همان دلیلی است که شال و روسری های چاپی سفید از جلوه خاصی برخوردار هستند.

چاپ روی شال و روسری رنگی: برای چاپ روی شال و روسری طرح دار به دلیل محدودیت رنگی و جنسی ای که وجود دارد، از روش لیبلی برای این کار استفاده می کنند؛ بدین صورت که ابتدا طرح انتخابی و مورد نظر را روی لیبل چاپ، سپس این لیبل ها را با حرارت مستقیم روی شال و روسری رنگی چاپ می کنند. اما نقطه ضعف این طرح ها این است که با دست کشیدن روی شال و روسری، طرح لیبل مشخص خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود این دست از شال و روسری با اب سرد شسته و مطلقا در لباسشویی انداخته نشود.

در انتها می توان گفت که نکته قابل توجه در طرح شال و روسری این است که طرح انتخابیتان متناسب با سن و سبک و سیاق شما باشد. از طرح هایی که امروزه در صنعت مد از آن بیشتر استفاده می شود، می توان به طرح های نقاشی، چهار خانه، زنجیری، کمربندی و… اشاره کرد که برند HPS تمامی این طرح ها و دیگر طرح های انحصاری خود را با بالاترین کیفیت در بازار قرار داده است.

البته که الزاما تمامی شال و روسری های بهاری طرح دار، جذاب و زیبا نیستند. شما می توانید با انتخاب درست رنگ شال و روسری که متناسب با رنگ پوست و چشمتان است، از شال و روسری های ساده که اغلب بافتی نرم و زیبا دارند، نیز استفاده کنید.

شال و روسری بهاره

سایز شال و روسری بهار

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید شال و روسری بهار باید به آن توجه کنید، سایز آن است. چرا که شال و روسری بسته به ابعاد و سایزی که دارد، در دسته های متفاوتی قرار می گیرند که این مورد در استفاده از جنس آنها نیز تاثیر گذار است.

اکثر شال هایی که امروزه تولید می شوند، دارای ابعاد ۶۵*۲۰۰ هستند که جزو شال های قواره دار محسوب می شوند. همچنین از متداول ترین سایزهای روسری در بازار، روسری هایی با ابعاد ۱۴۰*۱۴۰، ۱۲۰*۱۲۰، ۱۰۰*۱۰۰ و ۹۰*۹۰ هستند که بسته به موارد مصرفی، بانوان سایز آن را انتخاب می کنند.

نوعی دیگر از روسری در بازار وجود دارد که جزو اکسسوری لباس محسوب می شوند و برای بستن در دور مچ دست یا گردن مورد استفاده قرار می گیرند که دارای ابعادی به سایز ۶۵*۶۵ هستند.

نکته دیگری که باید یاد آور شویم این است که هر چه سایز روسری بزرگ تر باشد، استفاده از آن راحت تر است. البته باید به این نکته توجه کنید که قواره های بسیار بزرگ را برای استفاده در فصول سرد سال انتخاب می کنند زیرا استفاده از آنها در فصل های گرم سال، می توانند سبب افزایش دمای بدن افراد شود و گرمازدگی را برایتان ایجاد کند.

 درپایان

شال و روسری های بهار از نظر جنس، طرح و رنگ دارای تنوع بسیار زیادی هستند که بانوان زیبا روی بسته به نوع مصرف و با توجه به رنگ پوست و چشمشان، آن را انتخاب و خریداری می کنند.